Auckland, Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Auckland, Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Auckland, Rotorua en Taupo

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 November 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo,

Hierbij mijn eerste berichtje vanuit Nieuw Zeeland!!!!

Dinsdag vertrok ik dus 's ochtends vrij vroeg vanuit Melbourne. Het was wel even slikken toen de shuttle bus wegreed van de campus. Daarna moesten we uren wachten op het vliegveld (we hadden vertraging), maar het was wel grappig, want naast mijn eigen groep, met Georgia, Sarah, Alice, Abi, Cathy en ik, waren er ook nog vele andere Monash studenten op het vliegveld, die allemaal ergens anders heen gingen. Vervolgens vlogen we super snel naar NZ, in drie uurtjes, want de wind stond blijkbaar perfect. Helaas kwam er nog weer 2 uur tijdsverschil bovenop (heb nu 12 uur tijdsverschil met Nederland), en dus landden we pas rond 5u s avonds in Auckland. Een shuttle bracht ons naar ons hostel en na onze spullen te hebben gedumpt zijn we Auckland in gegaan om wat te eten. Ik heb een super goede pizza gegeten, dus ik was helemaal tevreden. Toen vroeg naar bed want de volgende dag moest ik om 7u buiten staan voor de Magic bus (Magic is de tourorganisatie waar ik mee reis, het is een hop-on hop-off bus).

De volgende dag moest ik eerst afscheid nemen van Georgia. Zij en de anderen gingen eerst naar de bay of islands (Noord NZ), terwijl ik al aan onze grote tour door NZ begon. Later kom ik nog terug naar Auckland, en ik ga de bay of islands dan doen. Abi, Alice, Sarah en Cathy zal ik in Taupo weer tegenkomen, maar Georgia zal ik niet meer zien want die blijft langer op andere plaatsen. In elk geval, de bus was veel te laat, maar uiteindelijk vertrok ik dan toch. In de bus was ook Dan, een Duitse jongen die ik in Melbourne al ontmoet had, op de Great Ocean Road trip, dus dat was wel gezellig. Onze bus reed naar Rotorua, maar onderweg stopten we bij Hobbiton, waar een deel van Lord of the Rings was gefilmt. Daar heb ik een tour gedaan door Hobbiton, en dat was heel cool! Daarna met de shuttle naar Rotorua gegaan, waar we tegen zessen in ons mooie hostel met een thermal zwembad (van 39 graden) zaten. De aardige receptioniste stond er op dat ze Dan en mij wilde upgraden naar een tweepersoons kamer, wat wij wel een beetje awkward vonden want we kennen elkaar helemaal niet zo goed. Vervolgens zijn we snel even gaan zwemmen in het thermal zwembad, en om zeven uur werden we weer opgehaald voor een Maori experience. Het was een heel avondprogramma met zang en dans en uitleg over de Maori cultuur, en lekker eten en drinken. Het was natuurlijk wel erg toeristisch, maar ik vond het alsnog wel leuk om mee te maken.

De volgende ochtend werden we om 8.45 opgehaald om naar Wai-O-Tapu tegaan, een geothermisch wonderland. Onze chauffeur was blijkbaar nieuw ofzo, want hij kon alle hostels niet vinden en we hebben wel een uur door Rotorua gereden op zoek naar alle mensen die mee moesten. Onderweg in de bus belde onze chauffeur of ze de geiser 5 minuten wilden vertragen (die zou iedere dag om 10.15u spuiten). Eerst dacht ik dat het een grapje was, maar blijkbaar wekken mensen dus echt elke dag die geiser op. Wel een beetje jammer. Uit zichzelf schijnt de Lady Nox geiser altijd binnen 72 uur te spuiten, maar nu wordt het dus elke dag opgewekt voor de toeristen. Verder was het dus een geothermisch wonderland, wat heel apart was. Ik weet niet of ik het goed kan uitleggen, maar er zitten dus mineralen en stoffen in de grond die de rotsen en het water doen verkleuren, en doordat het ook een vulkanisch gebied is borreld het water, of is het heel warm enzo. Het was heel bijzonder. Ook waren er mudpools, modderpoelen die borrelden en bubbelden doordat het dus vanuit de aarde opgewarmd werd.
Na in dit park te hebben rondgelopen vertrokken we richting Taupo. Onderweg stopten we nog bij de Huka Falls, een heel indrukwekkende waterval, want hij daalt maar 9 meter, maar er gaat heel veel water met een rotgang door een hele smalle opening heen, 200.000 liter water per seconde, zo heb ik mij laten vertellen.
Daarna reden we weer door richting Taupo. Daar ben ik naar de supermarkt geweest en heb ik met mijn medereizigers wat gedronken in het zonnetje, en toen wat gegeten in de Ierse pub. Het was een gezellige avond. Nu zijn de meeste van de groep weer door naar de volgende stop, maar ik blijf 3 nachten in Taupo.

Ik hoop dat met jullie ook alles goed is.

Veel liefs

Leonie

  • 25 November 2011 - 13:06

    Mama:

    Hé mop,
    Ik heb net even Nieuw Zeeland op internet opgezocht, ziet er mooi uit!
    Zeker heel veel afwisseling.
    Wat een ervaringen, enjoy!
    Mama, XXX.

  • 26 November 2011 - 20:14

    Opa En Tante Riet:

    Nieuw Zeeland zal je beslist ook heel goed bevallen.
    Geniet van alles
    Opa en Tante Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 40368

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: