parachuten & lichtgevende wormen - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu parachuten & lichtgevende wormen - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

parachuten & lichtgevende wormen

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 November 2011 | Nieuw Zeeland, National Park

Hoi allemaal,

Hierbij weer een berichtje vanuit Nieuw Zeeland! Het is echt een prachtig land. Ik ben echt verliefd op het land. Ik ben hier nog geen week en ik vind het nu al veel mooier en aantrekkelijker dan Australië, en weet zeker dat ik hier weer terug wil komen voor een langere periode.

Een verslag van de afgelopen dagen:
Vrijdag heb ik s ochtends wat dingen geregeld voor de rest van mijn trip, en s middags wilde ik in de omgeving gaan wandelen. Met 3 andere meisjes ben ik richting hotsprings gelopen, wamwaterbronnen die in een ijskoude rivier stroomden. Het zou eigenlijk 20 minuten lopen zijn, maar op de een of andere manier deden wij er zo'n 2 uur over, omdat we het pad steeds kwijtraakten.. Ook hebben we een tijdje bij de bungeejump gekeken. Dat doe ik dus echt niet! 's avonds ben ik redelijk vroeg naar bed gegaan, na een super slechte film te hebben gekeken in het hostel.

De volgende dag ben ik s ochtends de stad in gegaan, maar heb niks gekocht, want mijn backpack is al overvol.. Ook ben ik naar het taupo museum gegaan, wat erg interessant was. Ik heb er een boekje over mauri legendes gekocht. Vervolgens heb ik vol zenuwen in het hostel zitten wachten tot de anderen kwamen, ik ging namelijk parachutespringen! Ik vond dat ik toch iets extreems moet doen in NZ, en ik vond uit een vliegtuig springen een stuk aantrekkelijker dan bungeejumpen. Rond 3 uur werden we opgehaald voor de sprong. Ik ging samen met alice (die ik ken vanuit melbourne, en met wie ik ook naar het noordlijk territorium ben geweest) en annemarie (een meisje dat ik in het hostel had ontmoet), en een koppel uit auckland. We waren super, super zenuwachtig, maar gingen toch! Het vliegtuig bleef maar stijgen en stijgen, we sprongen vanaf 15000 ft. Het ging allemaal heel snel, voor ik het wist tuimelde ik door de lucht. Het was super cool!! Ik heb foto's en een video, maar het is me nog niet gelukt om dat online te zetten.

Gister vertrokken we weer uit taupo, richting national park (jap, dat is de naam van het stadje). S ochtends stopten we in waitomo, waar we grotten gingen bekijken. Ik heb er tubing (ook wel black water rafting) gedaan. Dat was een erg rare ervaring, want we gingen dus de grot in, en die grot zat vol met glowworms, lichtgevende wormen. Vervolgens gingen wij op een opblaasbare band in de rivier zitten en werden we door de grot getrokken terwijl we naar een sterrenhemel van lichtgevende wormen keken. Werkelijkwaar een van de raarste dingen die ik ooit heb gedaan, maar wel cool.
Gister middag reden we door een echt lord of the rings landschap, en hebben we mount doom gezien. Ook stopten we bij een waterval waar een stukje lotr is gefilmd.

Hier hou ik het weer bij. Zoals jullie kunnen lezen heb ik het erg naar mijn zin hier!

Xxxx van jullie daredevil

  • 28 November 2011 - 11:22

    Mama:

    Hi daradevil,
    Wat een verschillende ervaringen, uit een vliegtuig springen en tubing tussen de glowworms, gaaf!
    Tot over 50 dagen!
    XXX mama.

  • 28 November 2011 - 14:04

    Opa En Tante Riet:

    We geloven best dat je het héééél erg naar je zin hebt als we lezen wat je zoal gedaan hebt en doet!
    Veel plezier en geniet ervan
    Opa en Tante Riet

  • 30 November 2011 - 00:31

    Carlijn:

    Wauw, súpergaaf!!! Nieuw-zeeland lijkt me echt fantastisch, eerst al die spannende verslagen van Anne en nu die van jou, word er zelf ook een beetje blij van ^^ Geniet! X C

  • 30 November 2011 - 11:16

    Han En Dit:

    Tjeeeeeeeeeeee aan een zeiltje hangen brrrrrrrrrrr Ik heb er trouwens eentje op mijn nachtkastje liggen.hahaha
    Maar super dat je het zo naar je zin hebt.
    groetjes
    Ditty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, National Park

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 40368

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: