Nog zes dagen.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Nog zes dagen.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Nog zes dagen..

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 November 2011 | Australië, Melbourne

Vandaag heb ik mijn laatste examen gemaakt. Hoewel ik blij ben dat mijn examen over is, vind ik het ook erg jammer dat dit betekend dat mijn uitwisseling over is. Nog zes dagen tot ik Melbourne ga verlaten. Zes dagen waarin ik nog veel moet inpakken, boeken, organiseren, en natuurlijk, feesten en afscheid nemen.

Ik was van plan om de afgelopen anderhalve week naast studeren ook nog zoveel mogelijk van Melbourne te zien, maar helaas had het universum ander plannen; ik werd namelijk ziek. Niks ernstigs, maar toch wel een fikse verkoudheid/hooikoorts aanval die er toe leidde dat ik meer tijd in mijn bed doorbracht dan ik gepland had. Toch heb ik nog wel wat activiteiten ondernomen, zo ben ik wederom naar Chadstone (het grootste warenhuis van het zuidelijk halfrond - niet dat Australië veel concurrentie om die titel heeft) en naar het Melbourne Museum (het grootste museum van het zuidelijk halfrond - yep, alles hier is het grootste van het zuidelijk halfrond) geweest. Ook ben ik afgelopen donderdag in het stadscentrum uit gegaan, en ben ik zaterdag naar een (deel van een) cricket wedstrijd geweest. Dat was werkenlijkwaar een van de saaiste middagen van mijn leven, maar ik heb weer wat nieuws geprobeerd en kan cricket van mijn try-before-you-die-list afschrijven. Vandaag na mijn examen ben ik met Eliza naar de Queen Victoria Night Market geweest, dat was erg leuk en bleek een soort zomerse kerstmarkt te zijn. Het is erg grappig om te zien hoe Australiërs in de kerstsfeer komen; dat is namelijk precies zoals wij dat doen op het noordelijk halfrond, waar het daadwerkelijk winter is. Overal zijn kerstmannen en rendieren, in sneeuw en omringt door kerstbomen en dennentakken. Een mooi voorbeeld van hoe Australië worstelt om haar eigen identiteit te vinden en dingen uit Europese en Amerikaanse cultuur overneemt. Wel erg raar want het klópt gewoon niet, het is hier nu 20-30 graden..

Nu ik jullie weer op de hoogte heb gebracht van mijn leven ga ik maar eens verder met het plannen van mijn reis, of ga ik beginnen met inpakken. Of misschien ook niet, en ga ik gewoon lekker de hele avond tv kijken.

Zomerse groetjes,

Leonie

  • 16 November 2011 - 12:42

    Robert:

    Veel plezier nog de laatste paar dagen! en op reis daarna natuurlijk...

    Oja en vergeet tussen alle kerst festiviteiten daar je schoen niet te zetten hea!

  • 16 November 2011 - 21:43

    Mama:

    Hé zomers meisje!
    Succes met pakken en daarna heeeeeel veel plezier.
    x mama.
    PS: vergeet je fotottoestel niet!!!!

  • 17 November 2011 - 14:53

    Opa En Tante Riet:

    Zo zie je maar dat aan alles een einde komt en dat de tijd vliegt! Denk er maar aan dat je nog een mooie vakantie in het verschiet hebt. Succes met het pakken en sterkte met het afscheid nemen. Dat is altijd moeilijk.
    Opa en Tante Riet

  • 19 November 2011 - 15:34

    Carlijn:

    Nog even, nog even.. Fijn dat je de winterse feestelijkheden niet hoeft te missen! Geniet van het zonnetje, winterse groetjes terug =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 40368

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: