Studiestudiestudie & Melbourne Cup - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Studiestudiestudie & Melbourne Cup - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Studiestudiestudie & Melbourne Cup

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 November 2011 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Hierbij alweer een reisverslag! En dit keer eens niet over een reis maar over het alledaagse Melbournse bestaan. Studiestudiestudie!

Zoals ik eerder al eens heb laten vallen zijn mijn vakken hier heel anders dan mijn vakken in Middelburg zijn. Zo heb ik slechts 10u per week les, en licht het tempo veel lager. Toen ik hier net kwam begon ik in het Roosevelt Academy-tempo aan al mijn vakken, maar dat bleek niet nodig te zijn, zoveel werk is het helemaal niet. Maar dat het minder werk is betekend niet dat ik gelijk ook betere cijfers haal, om heel eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat ik er minder hard van werk omdat ik niet in dat ritme zit (en dat ik steeds reisjes onderneem maakt ook dat ik niet echt in study-mode zit). Daarnaast hebben we dus veel minder opdrachten maar weet ik vaak niet zo goed wat er van me verwacht wordt als thuis, wat er in resulteert dat ik soms goede resultaten behaal en soms niet. Zo heb ik al twee keer een examen verlaten met het gevoel dat het slecht ging, maar niet omdat ik te weinig geleerd had, maar omdat ik er nooit aan gedacht zou hebben om dát te leren. Blijkbaar is er nogal een cultureel verschil tussen examens in Australië en examens in Nederland, of in elk geval in de vakken die ik volg. Maar schrik niet, mijn trouwe lezers, erg slecht doe ik het ook niet, alleen iets minder goed dan ik graag zou zien.

Mijn normale vakken zijn nu dus al afgelopen en ik zit nu in de examenperiode, die vanaf deze week tot 18 november duurt. Ja, je leest het goed, we hebben hier drie weken de tijd voor maximaal vier examens (in mijn geval 2 en een paper)! En de week hiervoor hadden we ook al vrij! Het gaat hier allemaal nogal Australisch dus - No worries, dat komt wel een keer..
Ik ben nu al bijna klaar, ik moet nog één paper afmaken en ik heb 16 november nog een examen, dan ben ik klaar. Nogal een raar idee, want over tweeënhalve week ga ik Melbourne al verlaten. Ik vind het erg jammer dat het einde in zicht is en ik binnenkort afscheid moet gaan maken van al mijn nieuwe vrienden hier. Hoewel ik natuurlijk ook wel zin heb in de reis die volgen zal, en om weer naar huis te komen, overheerst angst voor het naderend afscheid momenteel.


Verder is er nog iets heel anders dat ik even met jullie wil delen; de Melbourne Cup! Afgelopen dinsdag was de Melbourne Cup, the race that stops a nation. De Melbourne cup is de grootste paardenrace van Australië, en alles stopt er voor, in Victoria is het zelfs een officiële vrije dag. Dit wilde ik mee maken. En dus hees ik mijzelf in een prachtig chique outfit, inclusief headpiece, en vertrok ik naar de renbaan. We wisten niet exact hoe er te komen, maar we volgden de stroom mannen in pak, met bloem door het knoopsgat, en vrouwen in jurk met hoedjes en andere hoofdversieringen. Het was erg grappig iedereen zo opgedirkt te zien en er aan mee te doen. Eenmaal op de renbaan werd ik snel wakker geschud - paardenrennen zijn super, super saai. Ik stond de hele middag in de regen op een grasveld, te wachten tot wat paarden rondjes gingen rennen. Joehoe. En hoewel ik uitgevonden heb dat paardenracen niks voor mij zijn ben ik toch blij dat ik gegaan ben naar deze grote, echt Melbournse activiteit. En oja, ik heb zelfs nog $5 verloren door op een paard te wedden! Foto's van de Melbourne cup zijn online te vinden: https://picasaweb.google.com/114502956927038736658

Ik hoop jullie er bij deze van overtuigd te hebben dat ik ook heus wel eens wat anders doe dan reizen, al is het niet vaak. ;) Een groot deel van mijn tijd besteed ik momenteel aan het plannen van reizen, jaja, wat een leventje!

Tot over 74 dagen!

Leonie


  • 04 November 2011 - 12:57

    Mama:

    Welterusten meis,
    Morgen nog 73 dagen!
    Maar eerst nog veel moois voor de boeg.
    XXX

  • 04 November 2011 - 17:43

    Opa En Tante Riet:

    Al weer een ervaring rijker, alhoewel dit niet altijd is wat je er van verwacht!
    Opa en Tante Riet

  • 05 November 2011 - 15:51

    Opa En Tante Riet:

    Zojuist (Zaterdag) jouw kaart ontvangen van het Great Barrier Reef.
    Dankjewel
    Opa en Tante Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 40366

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: