Medellín - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Medellín - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Medellín

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 Augustus 2015 | Colombia, Bogota

Hola hola,

Alweer een reisverslag vanuit de volgende stad: Bogotá. Mijn laatste stop :( Medellín was leuk maar niet het hoogtepunt van mijn reis en vandaar dat ik nu al in Bogotá ben. Dat was opzich niet echt Medellíns fout; zoals ik eerder schreef was er een groot festival in Medellín op het moment dat ik er was: La feria de las flores, en daarom stroomde de stad vol en had ik al een tijd terug een bed geboekt in het enige hostel dat nog plek had. Het hostel was opzich prima, alleen was het eigenlijk meer een hotel die toevallig ook één dorm met twee stapelbedden er bij had. Dit maakte het niet de beste plek om mensen te ontmoeten! Toch heb ik me goed vermaakt in Medellín. De eerste avond heb ik dus wat biertjes gedronken met reizigers die ik in een restaurant tegen kwam, en de dag daarna ben ik ´s middags op een tour door Medellín gegaan. Die tour was super leuk! Leuk detail: ik heb gewed op een cavia én gewonnen! Ze laten dan een cavia los en die moet dan één van de twintig ´hokjes´ kruipen, en als hij in het hokje kruipt waar jij geld op hebt gelegd krijg je je inleg x4. In mijn geval had ik 200 pesos gewed, 6 cent, en won ik dus 24 cent! Score!!

De dag daarna, gisteren, heb ik Medellín verkend met het openbaar vervoer. Medellín ligt in een vallei tussen de bergen, en de buitenwijken kruipen de bergen op. Als oplossing hebben ze een paar kabelbanen aangelegd die als openbaar vervoer werken, waardoor wat wijken die enorm arm en onveilig waren opeens heel goed aangesloten werden op de stad en daardoor enorm opgeknapt zijn. Toch voelde het niet als de meest veilige buurt, en ben ik niet ver van de kabelbaan weg gegaan. Wel had je er een super uitzicht over de stad!

´S avonds at ik wat met een gast uit het hostel, en daarna werden wij mee op pad genomen door een jongen en meisje uit Bogotá. Wij gingen uit met de auto naar een compleet andere wijk, die onwijs tof was, en daar dronken we bier en aguadiente, de locale drank, wat smaakte als een soort ouzo. Toen we naar huis wilden regelde de Bogotaan dat twee jongens op een motor kwamen, en één ons met zijn auto naar huis reed. Super geregeld! Onze nieuwe Bogotaanse vriend regelde ook dat de andere gast uit het hostel en ik vanochtend een gratis lift naar het vliegveld kregen door een chauffeur van zijn werk. Goed voor elkaar dus! Handig zulke contacten. ;)

Nu ben ik dus in Bogotá, de laatste halte. Ben weer in een leuk hostel, dus ik hoop/denk dat het nog wel tof gaat worden!

Veel liefs

  • 09 Augustus 2015 - 18:41

    Mama:

    Hé Lily, ga je nou in Nederland ook met de loterij meespelen? Jij wint vast de hoofdprijs!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

Colombia

Een rondje Colombia met al m'n vrienden ;)

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2015

Naar huis! :´(

09 Augustus 2015

Medellín

06 Augustus 2015

Cartagena

03 Augustus 2015

Santa Marta

01 Augustus 2015

Ciudad perdida
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 40337

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: