Santa Marta - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Santa Marta - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Santa Marta

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Augustus 2015 | Colombia, Cartagena

Tijd voor een update! Ik heb het geweldig naar m'n zin gehad in Santa Marta; ik had een super leuk hostel en de stad zelf is ook erg gezellig. Overdag heb ik er niet heel veel bijzonders gedaan; ik heb een dag de stad verkend en ben een dag naar het strand geweest (en verbrand natuurlijk), maar s avonds waren er altijd wel mensen in het hostel die wat wilden gaan doen, en de medewerkers van het hostel gingen vaak ook mee, en die kenden alle leuke plekjes :)

Gisteren was het dan toch zo ver: ik moest gaan plannen. Tot nu toe liep ik elke ochtend even naar de receptie en zei dat ik nog een dagje bleef, en dat beviel me prima, maar later deze week wil ik naar Medellin, waar ik een binnenlandse vlucht voor nodig heb (de busrit van 18u wordt sterk afgeraden), en waar op dat moment een festival is waardoor vrijwel alle hostels al vol zaten. Ik heb dus snel een bed in een van de laatste hostels geboekt, ik hoop maar dat het wat is! Dat betekent ook dat ik wat andere dingen definitief over sla, maar ja, je moet keuzes maken he! Ook realiseerde ik me dat ik nu al halverwege ben! :(

Nog even wat anders: mijn Spaans gaat redelijk vooruit, en zeker na wat rum ben ik er opeens heel goed in. Wat ik zelf erg grappig vond is dat ik op een menukaart 'perros calientes' zag staan, en ik dacht "wat?! Eten ze hier hond?! Dat wist ik heel niet!" tot ik me bedacht dat perros calientes letterlijk hete hond betekent, hot dogs dus! Aan het geld ben ik ook wel redelijk gewend nu, al is het me een raadsel waarom ze niet gewoon wat nullen weg doen. $3000 is zo'n €1, en eigenlijk zegt iedereen vaak gewoon dat het 3 kost, of 3k. Compleet zinloze nullen dus. Het grootste briefje is $50.000, €15, en daar doen ze soms al moeilijk over om te accepteren, gekkies.

Gistermiddag heb ik toen de bus gepakt naar Cartagena, waar ik na 5u naast de dikste Colombiaan ooit te hebben gezeten nu ben. Ik wilde wat slaap inhalen, maar had een idioot oncomfortabel bed, dus misschien ga ik zo wel weer naar een ander hostel verhuizen. We zien wel! Verder is het plan voor vandaag om Cartagena te verkennen, wat een super mooie stad schijnt te zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 03 Augustus 2015 - 20:41

    Mama:

    Leuke foto Lily!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Colombia

Een rondje Colombia met al m'n vrienden ;)

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2015

Naar huis! :´(

09 Augustus 2015

Medellín

06 Augustus 2015

Cartagena

03 Augustus 2015

Santa Marta

01 Augustus 2015

Ciudad perdida
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 40192

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: