Cartagena - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Augustus 2015 | Colombia, Medellín

Hallohallo,

Ook Cartagena heb ik nu achter me gelaten, en ik zit nu in de laatste week van mijn reis :(

Cartagena is een erg mooie, oude koloniale stad, met grote stadsmuren er omheen die ze gebouwd hebben nadat de stad, een belangrijke doorvoerhaven van goud en zilver voor de Spanjaarden, voor de zoveelste keer door Franse of Engelse piraten met de grond gelijk gemaakt werd.

Mijn eerste dag in Cartagena heb ik door de kleine straatjes van de stad geslenterd, en ben ik naar een museum gegaan in het gebouw waar de Spaanse inquisitie de heksenveroordelingen hield. Dit was opzich wel interessant, maar er stonden een hoop (replicas van) martelinstrumenten, waar dan steeds bij stond ´dit instrument is nooit in Cartagena gebruikt.´ Heel indrukwekkend vond ik dat dus niet, maar heb er verder ook nog wat over de geschiedenis van Cartagena geleerd, dus was wel even leuk. ´S avonds heb ik met mijn hostelgenoten het bruizende leven op straat verkend, vol straatverkopers, -muzikanten en -artiesten, wat heel gezellig was!

De volgende dag ben ik naar een moddervulkaan net buiten Cartagena gegaan. Dit ziet er uit als een soort uit de kluiten gewassen mierenhoop waar warme modder in bubbeld, waar je lekker in kunt drijven. Dat wilde ik natuurlijk niet missen! Het was een erg rare ervaring; je kunt er niet echt in zwemmen zoals je in normaal water doet, daar is het veel te dik voor, maar echt drijven doe je ook niet. Voor 3000 pesos (€1) kon je je camera aan iemand geven zodat hij fotos van je maakt, voor 3000 pesos kon je een massage in het modderbad krijgen, en voor nog eens 3000 werd je naderhand schoongemaakt door een oud dametje. De massage sloeg ik over nadat ik van wat meisjes in m´n hostel hoorde dat het vooral een excuus voor de masseurs is om je aan te randen, maar ik liet me graag schoon wassen door een mevrouw, die dat erg hardhandig deed, me half verdronk, en ook haar handen in mijn bikini stopte. Toch was het een heel grappige ervaring ;)

Ook in Cartagena weer leuke mensen getroffen, en ook weer wezen dansen, maar ik moet zeggen dat ik daar nu wel een beetje m´n buik van vol heb. Ik vind dat het ook heel erg verschilt met wie je danst of het wel of niet leuk is; sommige mannen doen gewoon simpele pasjes als ze met een n00b zoals ik dansen, en dan kan ik makkelijk mee doen, heb ik er lol in, en heb ik het gevoel dat ik zo slecht nog niet ben. Anderen willen steeds moeilijkere dingen doen en wijzen je er constant op dat je het fout doet, en daar is geen zak aan. Ik begin wel een beetje te missen hoe makkelijk het dansen in Nederland is, en hoe je daar gewoon afstand kunt houden tussen jezelf en onaantrekkelijke mannen, ipv gelijk tegen elkaar geklemd te moeten dansen.

Gisteren vloog ik vanaf Cartagena naar Medellín. Toen ik hier bij het hostel kwam bleek er iets mis te zijn met mijn boeking, waardoor ik anderhalfuur heb rondgelopen opzoek naar een ander hostel, maar alles zat vol vanwege het bloemenfestival hier. Uiteindelijk bleek dat ze m´n boeking toch wel hadden, en hoef ik dus toch niet op straat te slapen. Lekker onduidelijk allemaal! Ik wilde toen even snel wat gaan eten en daarna gaan douchen en een blog schrijven enzo, maar ik kwam wat andere reizigers tegen in een restaurant en ben toen maar met hun bier gaan drinken. Vervelend! Hierbij dan toch mijn blog, en nu ga ik maar eens bedenken wat ik de komende dagen in Medellín ga doen!

Groetjes en tot snel

  • 06 Augustus 2015 - 20:15

    Mama:

    Hé lekker smerig ding!
    Klinkt allemaal weer geweldig.
    Veel plezier in je laatste week.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Medellín

Colombia

Een rondje Colombia met al m'n vrienden ;)

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2015

Naar huis! :´(

09 Augustus 2015

Medellín

06 Augustus 2015

Cartagena

03 Augustus 2015

Santa Marta

01 Augustus 2015

Ciudad perdida
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 40189

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: