Paihia, Sand Dune Boarding & dolfijnen vriendjes - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Paihia, Sand Dune Boarding & dolfijnen vriendjes - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Paihia, Sand Dune Boarding & dolfijnen vriendjes

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 December 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hoi allemaal,

Momenteel bevind ik mij in de Bay of Islands, noord Nieuw Zeeland, en het weer is eindelijk wat beter :)

Afgelopen woensdag ben ik dus met Ricki van haar vaders huis in Waihi Beach naar Auckland gegaan, waar we met haar moeder uit eten zijn geweest, en daarna hebben ze mij afgezet bij mijn hostel.

De volgende dag werd ik om 7.30 opgehaald voor een trip naar de Bay of Islands. Het weer was nogsteeds heel slecht maar we hadden een stop bij een nagebouwd Maori dorp waar we een rondleiding kregen en vermaakt werden. Het was erg leuk, maar wel erg nat.. Daarna dus weer de bus in, en zodra we de Bay of Islands binnen reden klaarde de lucht op en zagen we de zon!! Yeeeey!!!

In Paihia (stadje in de bay of islands) verblijf ik nu met mensen die ik op die bus heb ontmoet. Het is heel gezellig en vrijwel iedereen reist alleen. Het hostel waarin we verblijven is wel heel erg een party-hostel, wat ik niet heel leuk vind want ik doe ook graag af en toe wat anders dan zuipen, en stel het meestal zeer op prijs als ik de party niet vanuit mijn bed hoef te horen, maar ik ben toch blij dat ik daar verblijf omdat de rest van de groep daar ook is.

Vrijdag ben ik naar Cape Reigna gegaan, het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland. We verwachtten een tour met leeftijdsgenoten maar kwamen in een soort bejaardenbus terecht (mijn excuses aan de mensen op leeftijd die mijn blog lezen). We waren er nogal verbaasd over, want een van de activiteiten was Sand Dune boarding. Het is heel simpel, je pakt een board, beklimt een duin, gaat er op liggen, en roetsjt naar beneden. Het gaat super snel, is geclasificeerd als gevaarlijke sport, en er je eindig op met zand overal (en dan bedoel ik ook overal..), maar is wel super cool. Maar hoewel de meeste ouderen niet mee deden aan het Sand Dune Boarding, was er een man van in de zeventig die zich er aan waagde, RESPECT!
Verder zijn we over de 90 mile beach gereden, een heel lang strand (al is het geen 90 mile, maar 55 mile). Volgens mij is het vooral beroemd omdat het zo lang is.
Daarna kwamen we aan in Cape Reigna, het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland, en het punt waar de Tasmaanse zee en de grote oceaan samenkomen. Het geeft vrij hoge golven waar die twee botsen, maar eigenlijk is het gewoon een uitzicht op veel zee. Wel aardig maar ik had er iets meer van verwacht.
Daarna zijn we nog gestopt in een gumdiggers bos, waar ze vroeger gum/hars/zoiets uit hele oude kauri bomen hakten. Ik weet niet helemaal zeker wat de juiste vertaling van gum is, maar het werd gebruikt voor kauwgom maar ook voor sieraden enzo.
Daarna hebben we nog fish and chips gehad (jaja, alweer), en toen zijn we weer terug gegaan naar Paihia.

De volgende dag ben ik 's ochtends op een Dolphin Discoveries boot gegaan, met als doel dolfijnen te vinden om er mee te zwemmen. De eerste twee uur zagen we helemaal niks, maar daarna vonden we twee dolfijnen in een hele mooie baai, vlak bij de kust en daar konden we mee zwemmen. Er werd ons verteld dat we de dolfijnen moesten vermaken, zodat ze met ons willen spelen en niet weg gaan, en dus heb ik de hele tijd liedjes door mijn snorkel gezongen. Het was echt SUPER cool!! Het was zo geweldig om zo'n super grote dolfijn om je heen te zien zwemmen, en volgens mij waren ze wel onder de indruk van mijn zangkunsten, want ze kwamen een paar keer naar me toe en een keer heb ik geprobeerd een stukje met een van de dolfijnen mee te zwemmen. Het was echt cool maar wel heel vermoeiend want die dolfijnen zijn super snel!
's middags ben ik naar de Waitangi Treaty Grounds gegaan, waar het verdrag tussen een aantal Maori groepen en de Engelsen is getekend dat Nieuw Zeeland heeft gevormd. Het was een enorme aanfluiting, historisch erg ongebalanceerd, erg oninteresant en erg duur. Als je ooit naar de bay of islands komt, ga hier dus niet heen!
Daarna maar weer eens mijn kleding gewassen enzo, en toen uit eten gegaan met mijn mede reizigers, en hoewel ik van plan was om met ze mee uit te gaan, was ik compleet kapot en ben ik wederom vroeg naar bed gegaan.

Vanochtend ben ik met Sherese (Brits meisje dat ik hier heb leren kennen) naar Russel gegaan, een stadje aan de andere kant van baai hier, dus moesten met de pont. Het was werkelijkwaar het kleinste gehucht ooit, en we hebben er dus alleen maar gelunched, en zijn toen terug gegaan naar Paihia. Nu zitten we te wachten tot onze bus om 4u terug gaat naar Auckland, en morgenochtend vertrek ik weer naar Australie! Dit is dus alweer mijn laatste dag in Nieuw Zeeland!!

Ik hoop dat met jullie alles goed is, met mij gaat het goed, en ik zie jullie in minder dan een maand!

xx Leonie

  • 18 December 2011 - 10:50

    Mama:

    Fantastisch, zingen voor dolfijnen!
    De oceaan zal nooit meer hetzelfde zijn...
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 40367

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: