Terug naar het noord eiland - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Terug naar het noord eiland - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Terug naar het noord eiland

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Oke tijd voor een nieuwe update. Momenteel bevind ik me weer op het noord eiland van nieuw zeeland, waar ik op bezoek ben bij Ricki-Lee, een vriendin die ik in melbourne heb leren kennen. Maar laat ik mijn update beginnen waar mijn vorige eindigde:

Mijn laatste update is van vorige week dinsdag, en na mijn update heb ik dus de wereldberoemde ferburger gegeten. Het was werkelijkwaar de beste burger die ik ooit gegeten heb, en ik heb er enorm spijt van dat ik 'm pas op de laatste dag in queenstown heb geprobeerd, en er dus slechts één heb kunnen eten.. :(

De volgende dag vertrokken we van queenstown naar dunedin. Dunedin staat voornamelijk bekend als de edinburg van het zuiden en om de bruisende musiek-scene. Sarah, Cathy en ik hebben s middags wat rondgelopen door de stad en zijn s avonds uit eten gegaan en naar een barretje omdat we toch wat live muziek wilde zien nu we in Dunedin waren.

De volgende dag, donderdag vertrokken we weer. Onze eerste stop was Baldwin street, de stijlste straat ter wereld. Het viel niet mee om die door/op te lopen.
Daarna stopten we bij de Moeraki Boulders, hele grote ronde stenen op t strand die door de zee zo gevormd zijn, ofzo.
Rond 4u kwamen we aan bij Lake Tekapo, het meest blauwe meer dat ik ooit gezien heb. Blijkbaar komt dat doordat een gletsjer kleine stukjes rots heeft afgeslepen, die nu in het water zitten en het water blauw doen kleuren als de zon er op schijnt. Ik heb veel foto's om het te bewijzen, want het is werkelijk een onwerkelijke kleur blauw.
's avonds hebben we gebbqt met de hele groep. Daarna moesten we ook afscheid nemen van sarah, die de volgende dag weg ging. Toen waren er nog twee..

De volgende dag hebben Cathy en ik uitgeslapen en uitgebreid ontbeten. Daarna hebben we mt. John beklommen, vanwaar we een mooi uitzicht hadden over het meer en de omgeving, waaronder de hoogste berg van NZ, mt cook.
Na de hike hebben we onszelf beloond met een bad in de hot pools en een heel goed dinner!

De volgende dag moest ik ook afscheid nemen van cathy, en toen was ik dan alleen. Ik heb de hele dag niks bijzonders gedaan, alleen een beetje gerelaxed, lake tekapo is een heel klein stadje en toch wel erg saai..

Zondag was het dan weer tijd lake tekapo te verlaten. We gingen naar Christchurch, de stad die vorig jaar februari verwoest is door de aardbeving. Het was erg indrukwekkend hoe de stad nogsteeds compleet in het puin ligt, al is het bijna 10 maanden na de aardbeving. Het stadscentrum is afgesloten, maar met een speciale bus kan je er in. Dat deed ik dus, en ik vond het erg verdrietig en indrukwekkend. Ik vond het heel raar dat veel toeristen foto's maken van alle verwoeste gebouwen, het is geen atractie, er zijn vele mensen dood gegaan..
Later kwam ik in het nieuwe, tijdelijke winkelcentrum van Christchurch, dat gebouwd is als een soort blokkendoos van gekleurde containers. Zag er erg leuk uit en hing een heel fijne sfeer. Ookal lag de stad nog voor een groot deel in het puin, ik vond het wel een heel fijne stad en zou er graag ooit terug komen als het weer herbouwd is.
Daarna ging ik naar t vliegveld, waar ik nog heel lang moest wachten op mijn vlucht naar Auckland. Rond 23u kwam ik aan in Auckland, en Ricki stond me daar al op te wachten. We reden naar haar moeders huis, in Auckland waar we na even hebben bijgepraat naar bed zijn gegaan.

Ricki's moeder is bezig met verhuizen en dus vertrokken we de volgende dag met de bus naar Waihi Beach, waar haar vader woont met zijn vriendin en haar 3 kinderen. Ricki's vader is Nederlands, hij was als kind met zijn ouders naar Nieuw Zeeland verhuisd, en daarom hadden ze zelfs hagelslag in huis!!
Helaas was het weer heel slecht en konden we dus niet in de zon op het strand liggen. Wel hebben we een strandwandeling in de regen gemaakt.

De volgende dag, gisteren, was het weer nogsteeds erg slecht. S ochtends hebben we binnen rondgehangen, en in de middag hebben we een hike naar een ander strand gemaakt, en het regende en was erg modderig, maar dat maakte het avontuurlijk en cool.
Naderhand zijn we naar een zwembad gegaan waar we lekker in de regen in een bubbelbad hebben gezeten. Vervolgens heb ik een echte Nieuw Zeeland maaltijd gehad; zittend op de grond hebben we fish en chips gegeten, en de vis had Ricki's vader zelf gevangen! Daarna hebben we pool gespeeld in een cafe hier in het dorp, een échte NZ ervaring dus.

Vanmiddag gaan Ricki en ik weer terug naar Auckland, en daarna zal ik ook van haar afscheid moeten nemen. Morgen ga ik naar de Bay of Islands, en ik hoop dat het weer dan wat beter wordt.. :)

Nog 4 1/2 week te gaan, tot dan!!

Ps. Wat ik ben vergeten te vertellen in mijn vorige blog; toen we naar Milford Sound reden werden we van de weg af gestuurd omdat ze een HUIS aan het verhuizen waren. Een HUIS!!


  • 14 December 2011 - 09:52

    Vetvijver:

    Ja klopt dacht een vakantiehuisje in NZ is wel leuk dus ik heb mijn vakantiehuis bij Madrid naar NZ laten verhuizen. Sorry voor het ongemak!

  • 14 December 2011 - 16:20

    Mama:

    Wat gaaf dat je ook het echte Nieuw Zeelandse leven van dichtbij hebt meegemaakt.
    Maar grappig om te horen dat je toch nog steeds gelukkig wordt van echte Hollandse Hagelslag!
    XXX

  • 17 December 2011 - 23:29

    Han En Dit:

    Hey meid
    We hebben voor het eerst speklapjes over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    De hamburgers waren wederom snel verdwenen.
    Hier was het erg gezellig.
    We hopen voor jouw ook hele fijne dagen.
    Tot volgend jaar.

  • 18 December 2011 - 22:47

    Carlijn:

    Mooi verhaal weer, thnx!
    X Carlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 40368

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: