Nederland, Hong Kong en Australië - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Nederland, Hong Kong en Australië - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Nederland, Hong Kong en Australië

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 September 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal,
Zoals de meeste van mijn trouwe fans wel zullen weten heb ik helaas mijn Australië-avontuur moeten onderbreken ivm het overlijden van mijn oma. Een week of twee geleden ben ik daarom naar Nederland gevlogen, en na twee vermoeiende en emotionele weken ben ik nu weer onderweg naar Melbourne.
Wederom had ik het voor elkaar gekregen om het gewichtslimiet van mijn koffer (20kg) te overschrijden en dus moest ik de fles echt Nederlandse kruidenbitter achterlaten, en mijn zware schoolboeken tillen in mijn handbagage. Gelukkig zitten de 12 pakken stroopwafels nog veilig in mijn koffer.
Gisteren heb ik op schiphol een VIP-behandeling gekregen van Angela (die daar werkt) en werd ik heel stoer op een karretje rondgereden en hoefde ik niet in de rij te staan. Ik voelde me erg belangrijk.
11 uur vliegen later bevind ik me nu in Hong Kong, waar ik gebruik maak van de gratis wifi in een poging de verveling van een 3,5 uur durende overstap te verdrijven met het schrijven van deze update. Ik was eigenlijk van plan om wat duty-free shopping te doen om het verlies van de fles kruidenbitter te compenseren, maar er werd mij verteld dat duty free drank niet mee mag op vluchten naar Australië, uit angst dat we een bom in de whiskey stoppen ofzo. Misschien probeert het universum me wel te vertellen dat ik moet stoppen met drinken..
In elk geval, als alles volgens plan gaat zal ik vanavond, om 21u locale tijd, weer landen in Melbourne.
Als ik weer in Melbourne ben zal ik hard aan de slag moeten, want de afgelopen drie weken heb ik niks gedaan en dus loop ik ver achter met al mijn huiswerk. Maar gelukkig ligt er niet alleen hard werk in mijn vooruitzicht; volgende week begint onze lente-vakantie, en dan ga ik met twee Engelse meisjes rondtrekken van Darwin (helemaal in het noorden, het heeft een tropisch klimaat) naar Uluru (centraal Australië, ook wel bekend onder de Engelse naam Ayers Rock, je weet wel, die grote monoliet die je op alle foto's en kaarten van Australië ziet). Daar heb ik natuurlijk erg veel zin in, en ik hoop mijn volgende reisverslag te kunnen vullen met prachtige verhalen en foto's van die reis.
Zo, dit reisverslag is klaar en ik hoef nog maar 1,5 uur te wachten tot mijn vlucht vertrekt! Eens kijken wat het internet nog meer voor vermaak te bieden heeft..
Liefs en tot snel (nog 119 dagen).
Leonie

  • 20 September 2011 - 02:33

    Pauline Smolders:

    Hey man! Ik vind het heel stoer dat je weer op weg bent! Trouwens denk ik inderdaad dat het universum je probeert duidelijk te maken dat je moet stoppen met drinken, een stroopwafelverslaving is stukken goedkoper....

  • 20 September 2011 - 05:05

    Robert:

    Haha VIP behanderling, nice! Goeie reis nog verder en ik hoop dat t nog een een hele toffe 119 dagen worden:)

    Heel veel plezier!
    Cheers.

    P.s.
    Nu heb ik ook zin in een stroopwafel :(

  • 20 September 2011 - 07:46

    Mama:

    Lieve, lieve schat,
    Goede reis verder.
    We skypen!
    mama.

  • 23 September 2011 - 14:01

    Han En Dit:

    Hey leonie.Ik hoop dat je reis voorspoedig is verlopen.
    Wij gaan zo ff Veenendaal onveilig maken.Kijken of we de Breetjes weer even aan het lachen kunnen krijgen
    Angela heeft gezins uitbreiding en de dames doen het goed.Kittens van 8 weken oud.
    ohhhhhhhhhh zo schattig.
    Nou tot de volgende update
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 40368

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: