Terug in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Terug in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Terug in Melbourne

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Juli 2011 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Ik ben weer heelhuids terug in Melbourne, en het weer is hier zowaar wat opgeknapt! De afgelopen twee dagen waren prachtige winterdagen met een strakblauwe lucht. Dit maakt Melbourne een struk aantrekkelijker en minder depressief.

Een update van de afgelopen dagen:
Zondag zijn we naar North Stradbroke Island gegaan, een eiland voor de kust van Brisbane. Het was een hele reis met de trein, bus, boot en weer de bus, maar het was het wel waard. Stradbroke island heeft prachtige witte stranden en vanaf dit eiland kunnen walvissen, dolfijnen en schildpadden gezien worden (al is het schildpadden en het walvissen seizoen nooit tegelijk, nu was het walvissen seizoen). Helaas helaas hebben we niet meer van de walvissen gezien dan wat water dat de lucht in werd gespoten ergens in de verte, maar de dolfijnen kwamen wel heel dicht bij de kust! Dat was wel cool. Verder was de natuur heel mooi en heel ruig (zie mijn foto's) en hebben we een beetje meet de golven gespeeld (ik in een opgerolde spijkerbroek en dik vest, maar Eliza daadwerkelijk in bikini!). De golven zijn hier ook veel hoger dan in Nederland! Aan het eind van de dag raakten we aan de praat met twee Australiërs, Ingrid (moeder) en Ben (zoon). Ben was net naar het eiland verhuisd, en zijn zus woonde er ook. Ingrid woont in Melbourne. Ingrid vertelde dat ze toen ze tien jaar oud was vanuit Bergen op Zoom naar Australië was verhuisd! Dat vond ik wel cool. Ingrid heeft ons toen zelfs met haar auto rondgereden over het eiland, zodat we nog de zonsondergang konden zien voor we met de boot terug gingen! Dat was wel erg tof. Toen moesten we de lange terugreis weer aanvaarden, en we waren pas redelijk laat terug in het hostel.

Oh en trouwens; zondagochtend heb ik een video review gedaan voor ons hostel, en daarvoor heb ik een pet gekregen. Foto's van mij en de pet staan in het fotoalbum, en het filmpje kan je hier zien: http://vimeo.com/26814121

Maandag was alweer onze laatste dag in Brisbane. 'S ochtends zijn we naar een moderne kunst museum geweest (dat overspoelt werd door middelbare scholieren in schooluniformen (die trouwens echt HILARISCH zijn!!! Sommige scholen hebben wel redelijk acceptabele uniformen, maar de meeste zien er uit alsof ze in 1850 ontworpen zijn en nooit meer zijn aangepast.. allemaal in lange rokken met strak dichtgeknoopte shirtjes en gigantische hoedjes... )). Na het museum hebben we het oude gemeentehuis bekeken, dat momenteel gerenoveerd wordt. Om naar binnen te mogen moesten we allebei een helm op zetten! Daarna hebben we rondgelopen door de botanische tuin van Brisbane, waar we een heerlijk middagdutje in de zon hebben gedaan.
'S avonds hebben we niet zo veel meer gedaan, behalve stapels pindakaas+jam broodjes eten en er nog meer smeren voor de volgende dag, toen we om 5:45 op moesten om de shuttle bus naar het vliegveld te halen. Helaas kon ik de volgende dag echt geen boterham met pindakaas en jam meer zien, dus een aantal zijn de kliko in verdwenen..

Nadat we gister om 13u op campus aankwamen heb ik me snel klaargemaakt voor mijn les om 15u. Deze stelde vrij weinig voor en iedereen verzekerde me (gelukkig) dat er de dag daarvoor nog veel minder in de les gedaan was. De campus is nu het semester weer begonnen is echt super druk, daar moet ik nog even aan wennen. Verder zit dus ook mijn gang vol met mensen nu, en heb ik heel veel handen geschud. Onder mijn ganggenoten is ook een Australisch meisje die me vertelde dat haar hele familie vanuit Nederland naar Australië is verhuisd (haar achter naam is ook van het Wout). Ik vind het leuk om Nederlandse dingen te zien hier!
Aangezien ik 's middags pas in Melbourne aankwam en toen les had had ik nog geen boodschappen kunnen doen, en had ik 's avonds dus nog niks te eten. Toen bood Stefan (de canadees) aan dat ik wel mee mocht eten, en hij had Kangoeroe gekocht!!! De kangoeroe was super lekker, lijkt wel een beetje op biefstuk eigenlijk.

Vandaag is het echte leven begonnen; ik heb boodschappen gedaan en ben naar een les gegaan (die best wel saai was.. ik zit te overwegen om misschien te proberen naar een andere les te gaan). Zo meteen, om 17u heb ik nog een les. Ook wil ik vanavond nog gaan sporten want ik heb een sportpas voor een week gratis sporten gekregen, dus ben benieuwd.

Verder ben ik momenteel echt super moe (terwijl we in Brisbane altijd vrij vroeg naar bed zijn gegaan) en is mijn leven iets minder georganiseerd dan ik dat graag zou zien. Afgelopen nacht weer meer dan 12 uur geslapen, ging om 20.30u naar bed,en heb toen een goed feest gemist. Denk dat het van het weer komt en alle nieuwe indrukken enzo. Ik hoop dat ik alles snel op orde krijg hier. Nu heb ik in elk geval mijn blog weer bijgewerkt, kan ik dat weer van mijn to do list afstrepen!

Foto's ga ik wat anders aanpakken, aangezien ik er niet zo veel kan uploaden hier. Foto's kan je hier vinden: https://picasaweb.google.com/114502956927038736658

  • 27 Juli 2011 - 10:32

    Opa En Tante Riet:

    Hallo Leonie,
    Dank voor je kaart. Kwam gisteren (Dinsdag) binnen.
    We kunnen ons alles voorstellen bij zo'n uitvoerig verslag. Logisch dat je moe bent als we lezen wat je in korte tijd allemaal hebt ondernomen. Hopelijk worden de lessen wat minder saai en vind je wat anders. Foto's zijn super leuk.
    Je ouders waren Zondag bij ons op de koffie. Je moeder ziet er gelukkig véél beter uit en lachen kan ze ook weer!
    Probeer alles op de rit te krijgen (zal best lukken hoor) en verder
    G'day from Oisterwijk.
    Opa en Tante Riet

  • 30 Juli 2011 - 15:15

    Mama:

    dag moppie

  • 30 Juli 2011 - 19:19

    Jan En Sylvia:

    leonie, hartstikke leuk die verhalen en foto's uit het verre australie.
    groetjes

    Jan van Sylvia

  • 31 Juli 2011 - 18:58

    Han En Dit:

    Hello
    Wij zijn ook weer terug van onze wereldreis ja ja 350km uit t`Gooi weg dat is toch een heel end.
    Ik moest dus veel bijlezen.
    Nu nog je rust zien te vinden en voor je het weet zijn de 170 dagen om.
    Geniet ervan !!!!!
    groetjes

  • 01 Augustus 2011 - 04:09

    Pauline:

    Vet raar dat je al naar school moet daar zeg. Maar het klinkt wel superleuk daar (vooral de koala poep) stuur me anders ff je adres, dan stuur ik je een kaartje uit de VS.

  • 03 Augustus 2011 - 19:47

    Han En Dit:

    Hier weer eens een berichtje van de Gooise kakkers
    Gisteren even bij je paps en mams langs gewipt.Peter even klem gereden.Hij kan hier zo in t`Gooi rondrijden met zijn houding en zonnebril(zie je hem al zitten)Hij is ook ergggggg bruin je kan echt zien dat hij in Spanje is geweest. hahahhaha.Volgende week ga ik weer even bij de van breeschotens aan de slag.De pannen en potten rammelen al.Je moeder en peter zitten al te kwijlen.
    Ik hoop dat je gauw je draai kan vinden en dat je veel lieve mensen leert kennen.
    Tot de volgende update

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 40376

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: