Tegenslagen en zonneschijn - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Tegenslagen en zonneschijn - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Tegenslagen en zonneschijn

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 December 2011 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal,

De afgelopen dagen heb ik de andere kant van het reizen meegemaakt; de tegenslagen. Gisteren vloog ik van Auckland naar Adelaide (moest om 5u op, maar dat terzijde), en toen ben ik mijn telefoon op het vliegveld in Auckland verloren. Toen ik daarna dus in Adelaide aankwam ben ik aan het bellen gegaan (met mijn Nederlandse simkaart,die ik in een oude telefoon had zitten), naar vodafone om mijn simkaart te blokkeren en naar het vliegveld in Auckland om te vragen of ze mijn telefoon gevonden hadden. Beide lieten me erg lang in de wacht staan, of praatte even tegen me voor ze me weer in de wacht zette, maar het leverde niks op, behalve een belachelijk hoge telefoonrekening. Uiteindelijk ben ik naar de vodafone winkel gegaan en heb ik mijn simkaart weten te blokeren en een nieuwe gekregen. Vandaag heb ik toch ook maar een nieuwe telefoon gekocht, want dat is wel zo handig nu ik op reis ben..

Mijn tweede tegenslag was dat mijn reisplannen in duigen vielen doordat bepaalde dingen al vol zaten. Zo wilde ik heel graag het continent doorkruisen door de trein van Perth naar Sydney te nemen (dit is drie dagen in de trein), maar die zat helaas al vol.. stom natuurlijk, ik had er bij stil moeten staan dat dit sneller uitverkocht is doordat het hier zomervakantie is en met de feestdagen enzo, maar ik wilde zo graag een avontuurlijke reiziger zijn die niet alles al had vastgelegd.. (stom natuurlijk, iedereen weet dat ik een controlfreak ben). Anyway, ik moest dus op zoek naar een backup plan, en ik besloot dan maar gelijk van Perth naar tasmanie te vliegen. Helaas zat de reis die ik op het oog had ook al vol, en toen raakte ik een beetje gestresst, en daardoor kreeg ik een beetje heimwee.. het hielp natuurlijk ook niet dat dit allemaal tegelijk kwam met mijn telefoonstress, en na een nacht van slechts 4 1/2 uur slaap.
Uiteindelijk ben ik hier naar een backpackers reisbureau gegaan en heb ik een andere reis weten te boeken (die ook al bijna vol zat).
Ik heb alle crisis dus doorstaan, heb een nieuwe telefoon, een geboekte reis, en ben weer klaar om te genieten.

In de maand die mij nu nog resteerd in Australie ga ik het volgende doen: morgen ga ik op een georganiseerde, tiendaagse reis van Adelaide naar Perth. Dan ben ik in Perth voor oud en nieuw, en op 4 januari vlieg ik van Perth naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanie. De volgende dag begin ik aan een vijfdaagse reis door Tassie, om daarna nog twee dagen in Hobart door te brengen voor ik doorreis naar Canberra (de hoofdstad van Australie. Ja inderdaad, Sydney is niet de hoofdstad). Daar blijf ik dan twee dagen voor ik 14 januari met de bus van Canberra terug naar Melbourne ga (een 9 uur durende busreis, maar ik had geen zin om te vliegen zo vlak voor een 24u durende vliegreis terug naar het thuisland). Dan heb ik 2 dagen de tijd in Melbourne om afscheid te nemen van een aantal mensen en om mijn andere tas op te halen, en de 16e vlieg ik terug.

Maar laat ik nog niet over terug gaan spreken, nu heb ik dus nog exact 4 weken te gaan, en ik bevind me in zonnig Adelaide. Het weer is prachtig en de stad bevalt me goed, niet te groot, maar toch wel redelijk groot. Ik heb vandaag een fiets gehuurd (nouja, het was gratis.. vraag me niet hoe dit winstgevend is voor zo'n bedrijf..) en de stad wat verkend, en verder heb ik het grootste deel van mijn tijd in het winkelcentrum en achter de computer doorgebracht, want ik heb dus een nieuwe telefoon gekocht en wat dingen geboekt. Zometeen ga ik pizza eten met de rest van het hostel, jammie. :)

Anyway, de kans is groot dat ik de komende dagen niet de kans krijg om bij een computer te komen, dus ik zal jullie de komende dagen helaas niet kunnen afleiden van jullie (school)werk met een reisverslag. Maar ik zal mijn best doen jullie zo veel mogelijk te laten meeleven met mijn avonturen.

Veel liefs,

Leonie

  • 20 December 2011 - 15:45

    Carlijn:

    Klinkt ondanks alle tegenslag toch alsof je nog een superchille maand tegemoet gaat, te gek!!!

  • 23 December 2011 - 19:11

    Gea:

    he, doorzetter,weer een nieuw avontuur voor de boeg!
    Denk niet dat je dit op tijd kunt lezen maar toch: wensen we jou een
    Vrolijk Kerstfeest en een Aussie NewYear

    gr. van de Boovies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 40226

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: