Queenstown, Milford Sound, en links rijden!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Queenstown, Milford Sound, en links rijden!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Queenstown, Milford Sound, en links rijden!!!

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 December 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag allemaal,

Afgelopen zaterdag reisden we van Wanaka naar Queenstown. Onderweg stopten we bij de originele bungy, waar bungy jumpen is bedacht, en daar probeerden ze ons allemaal over te halen om te springen. Mij niet gezien!! Daarna reden we door naar Queenstown, waar we rond het middaguur aankwamen. 's Middags zijn we met een gondel een van de omringende bergen op gegaan en daar hebben we van het uitzicht genoten en geluged (to luge). Dat is in een soort sleetje op een parcourt naar beneden rijden. Het stelde niet erg veel voor, maar was wel grappig. 's Avonds hebben we mee gedaan aan 'the big night out', een soort georganiseerde kroegentocht waarbij we overal korting kregen enzo. Dat was wel leuk. Niet heel gek gedaan hoor, wees gerust.

De volgende dag kon ik voor het eerst sinds tijden tot na 7u 's ochtends slapen. Dat was erg chill. Daarna ben ik met Cathy Queenstown in gegaan voor een uitgebreid ontbijt en om wat te winkelen enzo. 's Middags hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs het meer hier gefietst. Dat was heel mooi en het was leuk weer eens op een fiets te zitten (al was het zadel wel erg oncomfortabel). 's Avonds moesten we (Cathy, Sarah en ik) afscheid nemen van Alice, Annemarie en Abi, want die gingen de volgende dag alweer door naar Dunedin terwijl wij nog 2 extra dagen in Queenstown hadden..

De volgende dag (gisteren) vertrokken Cathy en ik naar Milford Sound. We zouden eigenlijk met de bus gaan maar besloten op het laatste moment een auto te huren om veel tijd te besparen en meer foto's te kunnen maken onderweg. Ik was vrij zenuwachtig omdat ik nog nooit aan de linkerkant van de weg had gereden, en de NZse regels niet ken en nog nooit een automaat had gereden, maar het ging prima en ik heb ons veilig heen en terug gekregen. Ik ben blij dat ik nu kan zeggen dat ik links heb gereden!!!!
De weg naar Milford Sound toe was super mooi en het landschap bleef maar veranderen. Hemelsbreed is het niet erg ver van Queenstown naar Milford Sound, maar door de bergen moet je erg ver omrijden en is het vier uur heen en vier uur terug. Gelukkig deden wij een overnight cruise, waarbij we dus op de boot sliepen, zodat ik het niet in een dag heen en weer hoefde te rijden. De cruise was super mooi en het was vooral heel cool toen we vanochtend wakker werden en er ochtendmist over het fjord heen hing en wij vrijwel de enige touristen waren. Oja, Milford Sound is eigenlijk geen sound maar een fjord. Het verschil is dat een sound is uitgeslepen door water, door een rivier dus, en een fjord door ijs, door een gletsjer. Milford Sound is een van de topatracties in NZ, en het was ook daadwerkelijk super mooi!! We hebben ook nog pinguins en robben gezien. Ik heb natuurlijk weer veel te veel foto's gemaakt.

Nu zit ik dus even te relexen in het hostel en vanavond ga ik een Ferg burger eten! Dat is een super beroemde hamburger, er wordt van gezegd dat het de beste hamburger in de wereld is, en je kan eigenlijk niet naar Queenstown komen zonder 'm te proberen. Ik heb dus hoge verwachtingen en ben erg benieuwd!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Ps. Als reactie op Robert's reactie op mijn vorige bericht; mijn parachutesprong was niet boven zee, maar boven Lake Taupo! Het is wel een super groot meer, het grootste in het Zuidenlijk halfrond, en groter dan heel Singapore!

  • 06 December 2011 - 06:41

    Albrecht :

    He Leonie,
    Zo te lezen maak je de reis van je leven. Leuk dat je ons laat meegenieten.
    Je weet wat Loesje zei: "geniet maar nooit met mate."

    Tot horens.


  • 06 December 2011 - 06:59

    Triple A:

    Hey Leonie, very honoured to be mentioned in your censured blog version! ;) Remember, what happens in Queenstown, comes on facebook! ;) Really strange to not have you guys here anymore! Enjoy your trip and really try to behave this time! ;) say hi to the girls! Lots of love from Abi, Alice and Annemarie

  • 06 December 2011 - 08:27

    Opa En Tante Riet:

    Het is weer enorm wat je mee maakt. Geweldig en fijn dat je nog de tijd kunt vinden om ons op de hoogte te houden. We (reizen) leven met je mee.
    Liefs van Opa en Tante Riet

  • 08 December 2011 - 16:37

    Han De Kerstman:

    Ja hoor, kom ik thuis liggen er al kadootjes onder de boom.
    En ja hoor niet met mijn naam erop maar van Leonie!!!!!!!!!!!!!!!
    Geweldig weer.
    Gelukkig zit er een lange houdbaarheidsdatum aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 40237

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: