Koala poep & Kangaroe kwijl - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Koala poep & Kangaroe kwijl - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Koala poep & Kangaroe kwijl

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Juli 2011 | Australië, Brisbane

Een koala heeft op me gepoept!!!!!!!!!!

Woensdagavond kwamen Eliza en ik dus aan in Brisbane. Een shuttle bracht ons naar ons prachtige hostel, en onderweg hebben we bijna de hele stad gezien (we waren de laatste die afgezet werden) maar dat vonden we wel leuk. De volgende dag gingen we naar Lone Pine koala sanctuary, waar we onder andere koala's, kangaroes, tasmanian devils, een vogelbekdier en wallabies hebben gezien. We mochten de kangaroes voeren (die gelijk mijn hele hand onder kwijlden) en we wilden op de foto met een koala. Mijn koala wilde alleen niet mee werken; hij zat maar de andere kant op te kijken en te doen, en toen de verzorgster hem wilde gaan ruilen voor een andere koala, bleek deze al vol op mijn shirt te hebben gepoept!! Ik vond het wel grappig, hoeveel mensen kunnen nou zeggen dat een koala op ze heeft gepoept? Daarna werd een andere koala gehaald die wel mee wilde werken, en kreeg ik alsnog mijn kodak-momentje.
De volgende dag zijn we naar twee musea gegaan, een algemeen museum, met onder andere info over dieren, en een dinosaurus skelet, en een tentoonstelling over torrest strait islanders (een groep aborriginals die eilanden in de buurt bewoonden), en een museum met moderne kunst. 's Middags zijn we naar een strand gegaan dat midden in de stad ligt, het is handgemaakt en niet heel groot. Het is hier eigenlijk nog net te koud om in bikini op het strand te liggen, maar we hadden het toch maar gedaan. Daarna zijn we uit eten gegaan in de straat vlakbij ons hostel, wat een beetje een bohemian wijkje is.
Vandaag zijn we met de veerboot over de rivier die door brisbane gaat gevaren, en hebben we wat rondgelopen en wat marktjes bekeken. De marktjes stelden niet heel veel voor, maar het was wel erg leuk om wat meer van de stad te zien.

Brisbane is geweldig! Het weer is goed (rond de 20 graden.. en dat is dan winter!!) en vooral de huizen zijn echt super mooi, allemaal van hout en geverfd in felle kleuren, en op palen. Dat is niet, zoals we eerst dachten, tegen over stromingen, maar omdat een hoger huis meer wint opvangt!! (jaja, ik heb wat geleerd in het museum!). Overal staan palbomen enzo, en er hangt gewoon een erg relaxte sfeer. :)

Foto's en alles zullen volgen zodra ik weer terug in Melbourne ben, maar ik wilde toch even van de gelegenheid gebruik maken om jullie een update te geven van mijn avontuur!!

Veel liefs,

Leonie

  • 23 Juli 2011 - 10:25

    Kirsten!:

    Klinkt supervet leonie haha! Heb jij weer he;)
    Veel plezier nog koalapoepje!

  • 23 Juli 2011 - 10:26

    Robert:

    Ooh koala poep en kangaroe kwijl, klinkt als of je helemaal op je plek bent daar! (A) Maar mooi dat je wintervakantie goed bevalt!

    Veel plezier nog ^^

  • 23 Juli 2011 - 10:28

    Angela:

    Hey Leonie,

    Zo te lezen heb je het super naar je zin!
    Ik ben benieuwd naar de foto van de beruchte koala!!
    Geniet en heb veel plezier!

    liefs

  • 23 Juli 2011 - 21:01

    Opa En Tante Riet:

    We komen zojuist thuis en zien toch een berichtje van je uit Brisbane.
    Al weer een bijzondere ervaring rijker met de koala's, en wat voor een!!
    Het is ook leuk dat wij de temperatuur bij jouw verslag steeds kunnen zien en..nog maar 178 dagen!!
    Goede reis terug naar Melbourne en liefs van
    Opa en Tante Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 40341

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: