Weg van de kou!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Weg van de kou!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Weg van de kou!!

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Juli 2011 | Australië, Melbourne

Mensen. Ik heb groots nieuws! Ik was het ijskoude weer in Melbourne spuugzat, en dus heb ik besloten een paar dagen de zon op te gaan zoeken voordat ik moet gaan bikkelen in de schoolbanken! Morgenavond vlieg ik naar Brisbane (+/- 1800 km noordelijker), en dinsdagochtend weer terug naar Melbourne. Deze week heb ik geen verplichte activiteiten voor de introductieweek meer, alleen nog feestjes enzo, maar die zijn er volgende week ook nog wel. Helaas (en daar baal ik echt van) mis ik maandag m'n eerste lessen, maar het was zo'n $100 goedkoper om op dinsdagochtend terug te komen dan op maandagochtend. Gelukkig worden de lessen hier gegeven in zo'n hele grote zaal, met 150 studenten, en de lessen worden opgenomen en op internet gezet zodat je ze thuis na kan kijken als je een les mist. Daarnaast mogen we nog tot 5 augustus vakken wisselen, en dus denk ik dat vrij veel mensen een eerste les zullen missen. Maar ik vind t wel erg jammer. Maar ik heb heel veel zin om nog een paar zonnestralen mee te krijgen. Ik had niet zo'n moeite met het tijdsverschil, over de jetlag was ik redelijk snel heen, maar ik had er wel heel veel moeite mee dat het opeens winter is. Thuis vind ik de winter altijd wel oke, maar dan wen je er natuurlijk langzaam aan doordat je eerst herfst hebt, nu heb ik echt moeite met de kou. Nooit gedacht dat ik liever op het strand zou liggen dan zou gaan skiën! Oh, en ik ga trouwens met een Amerikaans meisje, Eliza (met wie ik ook Melbourne was ingegaan afgelopen zondag). Stefan (mijn Canadese halgenoot) wilde ook mee maar z'n baseball coach zei dat die hem uit het team zou zetten als hij nu weg zou gaan..

Tot zover dat, maar ik zal jullie ook nog een update geven van mijn afgelopen dagen. Gister heb ik heel veel saaie dingen geregeld. Zo heb ik nu een Australische bankrekening (waar ik 5% rente over krijg!), en een pasje waarmee ik gratis kranten krijg en korting op koffies en eten enzo. 's Avonds heb ik rondgehangen met wat huisgenoten van me; een Maleisiër, een Zimbabwaan (die van Indiërs afstamt), twee Amerikaanse meisjes (die enorm dom overkomen) en de Canadees.

Vandaag had ik de oriëntatie van mijn faculteit. Alle officiële gebeurtenissen hier beginnen met een paar woorden van erkenning aan de oorspronkelijke eigenaren van het land. Het kwam op mij over als een formaliteit, maar aan de andere kant moet ik zeggen dat ik het erg goed vind dat Australiërs zich er zo van bewust zijn dat ze niet de oorspronkelijke eigenaren van dit land zijn, en dat ze de Aboriginals veel schade hebben toegebracht. De rest van de oriëntatie stelde geen moer voor. Het meeste hadden we vorige week ook al gehoord. Wel kregen we een gratis lunch (ze blijven maar gratis etentjes voor ons organiseren! Erg relaxed, aangezien alles hier zo duur is!). Daarna ben ik dus achter de vlucht aangegaan, en om 18:30 was er een activiteit voor alle nieuwe mensen in Farrer Hall (mijn huisvesting). We gingen bowlen en lasergamen, en daarna kregen we eten in een Ierse pub. Echt super cool, en ook dit was helemaal verzorgd en gratis (al betaal ik er natuurlijk indirect wel voor, de huur is super hoog). Het was in elk geval super cool! Vooral het lasergamen! Het bowlen was ik (natuurlijk) super slecht in.

Ik hoop dat alles in Nederland goed is en dat jullie je een beetje vermaken zonder mij!!!

En oja, verwacht de komende dagen geen update, want ik neem geen laptop mee naar Brisbane!

Liefs vanuit het koude Melbourne,

leonie

  • 19 Juli 2011 - 14:12

    Mama:

    Wow, je gaat de zon opzoeken!
    Stuur je ook een beetje naar ons, wij missen hem hier ook heel erg....
    Heel veel plezier maar volgende week ook heel veel succes met de start van je lessen. Goed dat alles via internet terug te zien is.
    Dag mop, liefs, mama.

  • 19 Juli 2011 - 20:11

    Opa En Tante Riet:

    Hi Leonie,
    Inderdaad groot nieuws! Je bent nu echt een vliegende hollander. Geniet er van en we horen je verhalen wel weer als je terug bent en het serieuze
    gedeelte begonnen is.
    Voorzichtig zijn en liefs van Opa en Tante Riet

  • 23 Juli 2011 - 06:38

    Carlijn:

    Supertof! Geniet van het zonnetje! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 40344

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: