Barbie & Queen Victoria - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Barbie & Queen Victoria - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Barbie & Queen Victoria

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Juli 2011 | Australië, Melbourne

Ik heb een sjaal gekocht!!! Het is hier zo ongelooflijk koud! Echt, ik had geen sjaal meegenomen, want ik hoopte dat het snel warm zou worden, maar nee dus. Naar wat ik gehoord heb is het ook wel extreem koud momenteel, dat schijnt niet normaal te zijn voor Melbourne. Op dit moment stortregent het ook. En dan bedoel ik ook echt stortregen. Ik geloof niet dat ik het ooit zo heb zien regenen. Het is windstil, maar het komt gewoon met bakken uit de lucht, het lijkt wel alsof er gewoon een zwembad wordt omgekieperd boven Melbourne.. Echt vet raar.

Om even een verdere update te geven; vrijdagochtend hebben we de Monash-dash gedaan, wat een soort race-speurtocht over campus was. Dat was opzich wel grappig. Daarna had ik mijn eerste Australische 'barbie' (bbq). 's avonds hadden we een groot welkomstfeest in een lokale disco, en dat was wel heel cool. Maar Monash (de universiteit) had die maar tot 23.30 afgehuurd ofzo, en toen werden we er dus uitgegooid. Daarna werden we met een bus naar n andere club gebracht, maar die was minder leuk, en toen hebben we maar met 9 man een grote taxi naar huis genomen.

Zaterdag heb ik het rustig aan gedaan, en geprobeerd de boel een beetje op orde te krijgen, maar vandaag heb ik mijn eerste sightseeing van Melbourne gedaan. Eliza (uit Amerika) en ik zijn met de trein naar het centrum gegaan, en hebben daar een toeristen tram genomen die rondrijdt door het stadcentrum en verteld waar alles is enzo. Toen zijn we er uit gegaan bij de Queen Victoria Market, wat een HELE grote markt in een hal is (zie foto's). Er worden veel spullen voor toeristen verkocht, maar ook kleding en etenswaren enzo. Daar heb ik nog iets voor in mn kamer gekocht (zie de foto's bij dit album om te zien hoe mijn kamer er nu uit ziet) en dus een sjaal. Toen we het wel gezien hadden op de markt hebben we de tram terug genomen en door de stad terug gelopen naar het station.

Vanavond was weer de wekelijkse meeting voor mensen in mijn 'hall' (huisvesting, Farrer hall, deze twee gebouwen). Dus daar ben ik maar heen gegaan. Ik ken nog steeds niet zo veel mensen op mijn hal, maar een groot aantal zijn Aziaten en die doen niet heel gezellig enzo, zitten maar in hun eigen kamer.. en om heel eerlijk te zijn kan ik ze ook niet goed uit elkaar houden.. dus weet ik steeds niet of ik iemand nou al ontmoet heb of niet..

Maar nu ben ik dus een week in Australië. Opzich is het allemaal wel vergelijkbaar met thuis, maar sommige dingen zijn heel anders; de bomen zijn raar. De vogels zijn raar. Alles is super duur, en de mensen zijn echt SUPER aardig en behulpzaam. Echt, ik blijf me er over verbazen hoe aardig iedereen hier is..

Tot zover mijn update voor vandaag! Ik heb ook wat meer foto's toegevoegd aan verschillende reisverslagen, dus misschien is dat ook leuk om te bekijken! :)

  • 17 Juli 2011 - 12:59

    Mama:

    Hé liefje,
    Leuke foto's! Ik zie dat je je kamer al aardig aan het aankleden bent, gezellig.
    En erg leuk om zo een beeld van de omgeving te krijgen.
    Liefs, mama.

  • 17 Juli 2011 - 19:32

    Opa En Tante Riet:

    Hi Leonie, Je houdt ons trouw op de hoogte en leuk dat er een aantal foto's bij zijn waarop we kunnen zien hoe het er nu inmiddels bij jou uitziet.
    Koud is het hier niet en we hoeven geen sjaal, maar het stortregent hier ook enorm. Wat dat betreft hebben we het hier niet veel beter.
    We horen weer van je en groetjes van Opa en Tante Riet

  • 18 Juli 2011 - 06:48

    Tante Sylvia:

    Hoi Leonie,
    wat leuk om je zo te volgen en te kunnen zien waar je slaapt en wat jij gezien hebt.
    Troost je, met het weer hier is het ook niet best. Wij zijn net terug uit zonnig Portugal en Jan had eigenlijk nog wel vakantie maar hij is vanmorgen toch maar gewoon gaan werken.
    Ik hoop dat je snel wat meer mensen leert kennen en dat die aziaten ook uit hun kamers gaan komen.
    Grtjs, Sylvia.

  • 18 Juli 2011 - 16:24

    De Boovies:

    he Leonie,
    ik vind het wat hoor, dat je dit bedenkt maar het uiteindelijk ook doet!!

    Zo te zien heb je je draai al redelijk gevonden.
    En wat ziet je kamer er nu hij gepimd is goed uit ;+] vooral dat schilderij met "koningspaar" bij je toiletspullen!haha

    Dat je slecht weer hebt is vervelend, maar troost je bij jou word het straks zomer, bij ons winter.
    ik/wij gaan je volgen op dit grote avontuur. gr Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 40377

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: