Nieuwe spullen & nieuwe huisgenoten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Nieuwe spullen & nieuwe huisgenoten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Nieuwe spullen & nieuwe huisgenoten

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Juli 2011 | Australië, Melbourne

Hoihoi,

Wow het gaat allemaal zo snel en ik ben echt vet druk met zoveel, dus hier maar weer even een update (al is het al na middernacht hier..)!
Gisteren hadden we dus registratie voor de vakken enzo, en dat ging allemaal echt super snel. Ik heb nu vier vakken die ik wel graag wil volgen, en, ik heb elke vrijdag vrij, en kan dus mooi weekenden gaan reizen! Één van de vakken die ik ga volgen heet Australian Idol, en het is een vak speciaal voor uitwisselingsstudenten waarin ze ons dingen over Australië gaan leren, en ons ook mee gaan nemen naar Sidney en de outback (de woestijn in het binnenland).
Na de registratie ben ik op avontuur gegaan, ik heb gegoogled naar een goedkope winkel (want ik had nog heel veel dingen nodig), en toen heb ik de bus daar naartoe genomen (was ongeveer vijf minuten). Toen ik daar was bleek het echt een grote mall te zijn, met zelfs een Aldi! Bij een winkel die enigszins op een euroland leek heb ik groots ingeslagen, ik heb een lampje gekocht, een muismat, een nietmachine, plakband, een bord, bestek, een glas, kleerhangers, wasmiddel, en meer van dat soort dingen. Ik was er erg blij mee.
's Avonds gingen we dus naar de Eureka toren, en het was erg mooi om Melbourne van zo hoog in het donker te zien, er waren echt overal lichtjes. De lift ging trouwens echt super snel!! Dat kubusje dat er uitschoof heb ik trouwens niet gedaan. Daarna heb ik met wat mensen wat gegeten, en daarna gingen we weer met de trein terug naar huis. Toen ik thuis kwam zaten er een paar huisgenoten in de keuken, en dus heb ik eindelijk een paar gezellige huisgenoten ontmoet, een Canadese jongen die ook op uitwisseling is, en een Australiër. Ik had eerder al wel een paar Aziatische huisgenoten ontmoet, maar die zijn nogal op zichzelf, en waren niet heel erg in voor een babbeltje ofzo.. Dus met die Canadees en Australiër, en een Australische vriend van de Australiër heb ik nog een hele tijd in de keuken gezeten en Australische wijn uit een grote zak gedronken (was niet heel erg lekker, maar volgens hun wel écht Australisch). Ik heb ze ook stroopwafels laten proeven, en ze vonden het echt helemaal geweldig. De Canadees zei dat het het beste was wat hij ooit gegeten had, maar misschien kwam dat wel doordat hij een beetje aangeschoten was..
Het was gister dus veel te laat geworden, en vanochtend moest ik weer om 10u aanwezig zijn voor het programma. Vandaag was erg saai, de meeste informatie was opzich wel nuttig, maar een beetje langdradig. Ik heb ook een echte Australische studentenpas gekregen. 's Middags heb ik een beetje bijgeslapen, voor we vanavond de stad weer in gingen. We gingen naar een hele coole club, waar we pizza's hebben gegeten en echt Australisch bier hebben gedronken (erg lekker trouwens). Omdat we nog een heel eind met de bus terug moesten heb ik het niet te laat gemaakt, en omdat ik bijtijds terug was kon ik nog even met mijn jarige vader, mama en oma skypen! :)
Nu ga ik zo maar lekker naar bed. Zo'n introductieweek is erg vermoeiend!

  • 15 Juli 2011 - 16:42

    Opa En Tante Riet:

    Hi Leonie, Zo te lezen gaat het goed met je en kom je er zo langzamerhand wel in. Leuk dat je gezellige huisgenoten hebt getroffen waar je contakt mee hebt. Het is inmiddels al weer een week geleden dat je bent vertrokken. Wat gaat het snel he.
    Verder succes met alles en tot het volgende berichtje.
    Liefs van opa en Tante Riet

  • 15 Juli 2011 - 17:52

    Carlijn:

    Arm kind, moet je na al die vermoeiende activiteiten ook nog mijn gewauwel aanhoren tot 4u 's nachts! Klinkt wel ontzettend tof allemaal hoor, je hoeft je in elk geval niet te vervelen ;) xx

  • 15 Juli 2011 - 18:41

    Han En Dit:

    Tjeeeeeeeeeeee
    Naar de andere kant van de wereld voor een euro land en een aldi
    Hebben ze daar ook Old keeper Whiskey??????
    Zo te lezen is de wijn niet te drinken.Dus geen land voor mij hahaha.
    Geniet van alle indrukken
    Groetjes van uit t`Gooi

  • 16 Juli 2011 - 18:46

    Jessica:

    Hoi leonie
    Hier een berichtje van de nicht van Robert. Wat gaaf dat je in Australië bent zeg. Wat een geweldig land is het hè. Heel veel plezier daar.
    Een aanrader voor koekjes zijn Tim tams. Voor bier foster of vb.
    G'day

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 40342

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: