Jetlag en begin O-week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Jetlag en begin O-week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Jetlag en begin O-week

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 Juli 2011 | Australië, Melbourne

Hoi allen,

Allereerst wil ik jullie er op wijzen dat ik foto's van mijn kamer aan mijn vorige blog heb toegevoegd. Dan kunnen jullie een idee krijgen van waar ik zit. Verder zal ik verder gaan met vertellen waar mijn vorige blog ophoudt:
Zondagavond ben ik kort naar de introductie voor mensen in mijn campus huisvesting (farrer hall) geweest, en daar heb ik even kort gesocialiseerd en Aussie Rules Football gekeken (de locale sport, een soort kruising tussen rugby, handbal en voetbal, gespeeld op een cricket veld... erg hilarisch om te zien, moet ik zeggen!!). Maar rond 23u ging ik naar bed, zonder een wekker te zetten, want ik wilde maandag gebruiken om wat over mn jetlag heen te komen en om de campus te verkennen. Dat was een grote fout, want ik werd maandag pas om 16u wakker!! Ik had dus 17 uur geslapen. Toen ben ik snel gedoucht en op zoek gegaan naar het campus center, want ik wilde graag mijn weg leren vinden op campus voor het donker werd (en ja, het is hier winter, dus vanaf 5u wordt het donker.. helaas.. :( ), maar gelukkig vond ik mijn weg over de campus erg makkelijk. Melbourne ziet er niet erg anders uit dan Europese steden, qua bouwstijl, maar het grootste verschil zijn de bomen (die er gewoon heel raar uitzien) en de vogels, die heel groot zijn en heel hard geluid maken). En ze rijden natuurlijk links.. mafkezen.
De tweede nacht verliep een stuk slechter. Wederom ging ik rond 23u naar bed, maar om 2u werd ik wakker omdat ik naar de wc moest en honger had (t was 18u in Nederland.. denk dat mijn biologische klok avondeten wilde..), en vervolgens heb ik urenlang liggen draaien en woelen. Ik heb het 6 uur zien worden.. Stomme jetlag. Vervolgens moest ik er toch om 8.30u uit omdat mijn oriëntatie week zou beginnen! Daar kregen we ook ontbijt: pannenkoeken met ijs (gekke Australiërs..) en koffie. Vervolgens heel veel praatjes enzo, en ik heb wat meer mensen leren kennen.
Er zijn ook een aantal oudere studenten hier die elke avond activiteiten organiseren voor ons, de internationale nieuwelingen. Vanavond gingen we naar Chinatown! Ik was eigenlijk heel moe, maar wilde toch wel graag even Melbourne in in plaats van weer de hele avond op mijn kamer te zitten, dus ik ging maar mee. Ik denk dat er zo'n 100 mensen meegingen, dus we waren een enorme optocht! Maar om echt het stadscentrum in te komen duurt nog wel even; we moesten eerst met de bus, en toen met de trein. Dat was ruim 45 minuten. Toen gingen we met z'n alleen een Chinees restaurant binnen, waar ze het daadwerkelijk voor elkaar kregen om onze hele groep binnen 10 minuten eten voor de neus te zetten! Ik heb dus chinees gegeten, en mijn eerste Australische biertje gedronken (wat trouwens ook wel Chinees bier kan zijn geweest..). Later gingen we nog naar een club (genaamd Eurotrash.. jep, daarvoor ga ik naar Australië;) ), maar eigenlijk ben ik daar maar vijf minuten gebleven, want een Frans meisje dat ik hier ontmoet heb kwam niet binnen omdat ze geen paspoort mee had, alleen een kopie daarvan, en aangezien we nog een uur moesten reizen om naar huis te gaan en we morgen de officiële registratie van de universiteit en onze vakken hebben (waar ik nog wel wat moeite voor ga moeten doen) besloot ik ook maar naar huis te gaan.
Morgen dus registratie, en daarna gaan we Melbourne weer in, om het Eureka Skydeck te bezoeken. De Eureka tower is de op drie na hoogste toren ter wereld (300m), en bezit een glazen kubus die drie meter over de rand uitsteekt, zodat je onder je dus alleen maar Melbourne in de diepte ziet!

Groetjes en weltrusten,

Leonie

• 12 Juli 2011 - 13:03

Han En Dit:

Wat heerlijk dat je je zo vermaakt hahaha
    Ik mis alleen het mannetje met het oranje vlaggetje die voorop hoort te lopen.
    En wat een riante kamer !!!!
    En het uitzicht !!!( beeldschoon)
    Slaap ze en tot het volgende verhaal.
    Ik kan niet wachten!!!!!!

• 12 Juli 2011 - 14:00

Mama:

Hoi Lily,
    We hebben net geskypt!
    Heerlijk om je even gezien en gesproken te hebben.
    Ik hoop dat je vannacht een betere nacht zult hebben.
    Droom zacht,
    Mama.

• 12 Juli 2011 - 19:19

Opa En Tante Riet:

Hi Leonie,
    Bedankt voor je uitgebreie verslag.
    Rot he zo'n jetlag, en het duurt altijd best wel een poos voor je er doorheen bent. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die er totaal geen last van hebben!
    Succes met alles en tot je volgende berichten.
    Liefs van Opa en Tante Riet

• 14 Juli 2011 - 09:15

Opa En Oma:

Lieve Leonie,
    hartstikke leuk om je belevenissen te volgen. Wij genieten hier erg veel van. Geniet van je pannekoek met ijs.
    Veel succes in Australie en we hopen nog veel van je te horen.