Ik ben er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Juli 2011 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Ik ben er! Ongelooflijk zeg. Super raar! Eergisteren, toen ik dus vertrok, had ik de hele tijd het gevoel dat dit niet klopte, en dat ik er niet klaar voor was ofzo. Het is raar, ik heb het er al jaren over om op uitwisseling te gaan, en dat het dan ook echt gebeurd voelt gewoon erg vreemd.
De vlucht verliep prima trouwens, al begrijp ik niet waarom die gasten midden in de nacht maar maaltijden blijven serveren in een felverlicht vliegtuig; hoe moet ik me dan ooit aanpassen aan de Australische tijd en snel over mn jetlag heen komen?
Toen ik hier aankwam heb ik nog best een tijd in de rij gestaan, voor de douane, de bagage, en toen bij de quarantine balie; ik moest mn stroopwafels en hagelslag aangeven, zodat ik geen hoge boetes kon krijgen als ze toch niet mee mochten. Maar het was allemaal geen probleem, en dus kan ik mooi stroopwafels eten als ik heimwee heb ;)
Ik ben toen met een soort shuttle busje naar campus gegaan, en daar 2 meisjes ontmoet die ook naar campus gingen. Tegen de tijd dat ik op campus was, 11u 's ochtends locale tijd (voor jullie een uur of 3 s nachts) moesten we eerst nog een verplichte video kijken over t leven op campus voor we de sleutels kregen, en daarna kon ik t niet vinden (ze zei 't is dat gebouw hiervoor', maar het was die daarachter, die horen bij elkaar... how could I have known??) Dus ik na een kwartier met 30kg aan tassen + handbagage te hebben rondgezworven weer terug naar die balie, en zij een student voor mij bellen die me naar mn kamer zou brengen.. Ik voelde me wel een beetje dom, maar ik was lang genoeg onderweg geweest, en wilde douchen en slapen, dus ik vond t wel best.
Mijn kamer is erg klein, maar dat is maar goed ook denk ik, want ik heb hier toch geen meubels om 'm mee vol te krijgen. 'T is ook wel erg ouderwets ingericht. Maar het ziet er wel gezellig uit, ik zit op de 3e verdieping (van de 3) en heb best een mooi uitzicht. Er zitten denk ik een man of 10/15 op mijn verdieping en daar deel ik dus douches en keuken mee. Foto's van mijn kamer zullen nog volgen.
Na het douchen en een dutje ben ik in de regen naar de supermarkt gelopen, samen met een Brits meisje (die ook net bij de balie de weg naar de supermarkt ging vragen), en ik heb dus al wat te eten enzo. Vanavond is er nog iets georganiseerd om de mensen van mijn campuslocatie te leren kennen, al zijn er volgens die jongen die ik sprak niet veel mensen aanwezig, omdat het dus vakantie is. Als ik mijn ogen nog tot 8u open kan houden, dan ga ik er heen!

Liefs van jullie antipode!

  • 10 Juli 2011 - 09:43

    Alyssia:

    Wow, yay!! Het klinkt inderdaad of je echt een verschrikkelijke jetlag hebt haha! Maar goed dat het allemaal zo gelopen is. Veel plezier!

  • 10 Juli 2011 - 10:43

    Oma:

    Lieve Leonie,
    Ik heb genoten van je reisverslag.
    Ik heb het nu net met je moeder op de bank zitten lezen. (je moeder is een heel ander mens geworden nu alles zo goed is gegaan). Met mij gaat het ook goed, heb een slaappil genomen en heb een gat in de dag geslapen, lekker. Zit nu aan de heerlijke chocolademelk!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Liefs van Oma. (nog 191 dagen!!!)

  • 10 Juli 2011 - 11:02

    Mama:

    Hoi Liefje,
    Heerlijk om je vanmorgen even gesproken te hebben!
    Doet een mens goed om te weten dat het goed met jou gaat.
    Ik hoop dat je snel je weg daar gaat vinden maar jou kennende zal dat vast wel goed komen.
    Ik denk aan je!
    Liefs, mama. X

  • 10 Juli 2011 - 12:49

    Han En Dit:

    Hoi hoi
    Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    We blijven je volgen.
    groetjes van ons

  • 10 Juli 2011 - 18:54

    Opa En Tante Riet:

    Hallo Leonie,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de reis wel meegevallen is op al die etende mensen na en het vele licht. Maar ja rustig slapen gaat sowieso niet in de lucht. Gelukkig dat je de stroopwafels en hagelslag mee mocht nemen. Normaal gesproken zijn ze daar heel streng mee. Ze zullen wel aan jou gezien hebben dat ze je dat niet aan konden doen!! We zijn benieuwd naar foto's van o.a. je kamer die binnenkort wel een keer zullen komen. Rust maar lekker uit, probeer over je jetlag heen te komen en we horen weer van je.
    Liefs van Opa en Tante Riet

  • 11 Juli 2011 - 14:28

    Camille:

    Hoi Leonie

    Leuk om je verslag te lezen.
    Wens je een hele goede en plezierige tijd....

    Mzzl

  • 12 Juli 2011 - 03:00

    Pauline:

    Cool man! Ik heb ook stroopwafels meegenomen, voor het geval dat... Veel plezier!

  • 12 Juli 2011 - 10:47

    Albrecht:

    He leonie,

    Leuk dat je de foto's van je kamer hebt geplaatst.
    Mooi om te zijn dat je aapje ook mee is naar Australie.


  • 12 Juli 2011 - 10:51

    Mama:

    Hé Moppie,
    Wat een geweldig ouderwetse kamer heb je. Echt helemaal jouw stijl!!!! Maar wel een mooi uitzicht.
    Maar hoe dan ook, je zult het er vast wel een half jaar uithouden en des te meer geniet je weer van je eigen kamers hier.
    Leuk om te zien,
    liefs,
    Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 40378

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: