Galapagos - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Galapagos - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Galapagos

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

31 Oktober 2017 | Ecuador, San Cristóbal

Hola!

Hannah en ik zijn inmiddels op het Galapagoseiland San Cristobal, waar we eindelijk weer wifi hebben zodat ik jullie een update kan geven. De afgelopen dagen in de Galapagos waren echt fantastisch! We hebben zo ontzettend veel vette shit gedaan en gezien! We hebben 4 eilanden bezocht (Santa Cruz, Floriana, Española en San Cristobal), gezwommen in een canyon, gepootjebaad in een pikdonkere lavatunnel (ontstaan doordat een lavastroom eerst aan de buitenkant afkoelt en dus stolt, terwijl de lava daaronder doorstroomt waardoor het hol wordt), en kaarten verstuurd zoals de walvisjagers, ontdekkingsreizigers en piraten dat vroeger deden: achtergelaten in een ton op post office bay, zodat de volgende reiziger die die kant op gaat deze kan meeneemen.
Ook hebben we super veel dieren gezien, waaronder iguanas (een soort gigantische leguaanen die lijken op draken), reuzenschildpadden, een walvis vanaf de boot (!!!) en honderden babyzeeleeuwtjes - welke zo ontzettend schattig zijn dat ik niks anders meer kon doen dan herhalen dat ze zo ontzettend schatting zijn, kwijlend toekijken en m'n hele sd-kaart vol foto's schieten. Ook waren er heel veel vogels: de beroemde vinken die op elk eiland nét anders zijn waardoor Darwin tot de evolutietheorie kwam, nazca boobies, blue footed boobies en red footed boobies (ja, die beesten heten echt boobies, en ze verkopen overal t-shirts met 'I love boobies' er op..), gigantische albatrossen, fregatvogels, en nog veel meer.
We hebben de afgelopen dagen ook super veel gesnorkeld en veel beesten onderwater kunnen aanschouwen, waaronder zeeleeuwen,  enorme scholen vissen, en gigantische zeeschildpadden (1 meter), (pijlstaart)roggen (2-2,5 meter) en haaien (1,5-2 meter)! Voor wie mij niet goed kent: snorkelen is nooit echt mijn ding geweest, ik ben vrij bang voor De Grote Onbekende Diepte van de oceaan. Het feit dat ik hier zo veel gesnorkeld heb is dus best een overwinning. Het was super vet en ik was niet het water uit te slepen, maar alsnog was het soms vrij eng. Gelukkig snorkelden we de eerste dagen voorval in vrij ondiep en helder water, maar vandaag snorkelden we bij een enorme rots midden in de oceaan, waar het water kraakhelder was, maar ook gigantisch diep, zodat je de bodem totaal niet kon zien, alleen een paar haaien die vlak onder je zwommen. Later vandaag zwommen we juist in water wat dan wel heel ondiep was, maar ook enorm troebel, en waar wel zo'n 30 haaien samen zaten te chillen. Het grappige is dat het zien van vissen -en ook van haaien- me juist geruststelt in plaats van dat ik het eng vind. Als die vissen hier kunnen rondhangen kan ik het ook! Misschien ga ik zelfs ooit wel duiken..?
 
We zijn uiteindelijk heel blij met onze trip naar de Galapagos: we bleven eerst 2 nachten op het eiland Santa Cruz, toen 3 op de cruise, en nu 2 hier op San Cristobal. Dit was lekker afwisselend: op de toer kwamen we makkelijk op veel geweldige plekken, waar we dan een uitgebreide uitleg over kregen van onze gids Ruben. Hier op het vasteland hebben we echter een stuk meer bewegingsvrijheid en zitten we niet meer aan het strakke boot-schema vast. De cruise was goed georganiseerd en erg leuk. Iets minder was de dagtrip vandaag. We hadden een 360-toer rond het eiland San Cristobal geboekt, die bleek te bestaan uit 2x snorkelen en verder in een noodgang op een bootje het eiland rond stuiteren. Vrijwel de hele boot was super zeeziek (ik niet), en hoewel we super vet gesnorkeld hebben (HAAIEN) is de meerwaarde van om het hele eiland heen varen ons volstrekt ontgaan.

Verder is het weer hier top, de sfeer relaxt, en bestaat de lokale muziek uit Simon and Garfunkel-liedjes gespeeld op een panfluit. Morgen gaan we weer richting Quito, een reis die door onze onlogische planning onnodig lang is, en bestaat uit een pont, een taxi, een pont, een bus, een vliegtuig en een taxi. Dat wordt wat!

Tot snel,

Liefs

  • 31 Oktober 2017 - 06:53

    Albrecht:

    Top dat je nu ook geniet van de onderwaterwereld. Ik zie reismogelijkheden voor ons vieren. Blijf genieten!!!

  • 31 Oktober 2017 - 10:43

    Robert:

    "Misschien ga ik zelfs ooit wel duiken..? " Ik begin me nu toch zorgen te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, San Cristóbal

Ecuador

Naar Ecuador en de Galapagoseilanden met Hannah!

Recente Reisverslagen:

14 November 2017

Thuis!

11 November 2017

Adrenaline, relaxen en inca-ruines

07 November 2017

Quito en Cotopaxi

31 Oktober 2017

Galapagos

25 Oktober 2017

We zijn op de Galapagos!
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 40217

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: