We zijn op de Galapagos! - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu We zijn op de Galapagos! - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

We zijn op de Galapagos!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Oktober 2017 | Ecuador, Puerto Ayora

Hoi allemaal,

We zijn er! Maandag vloog ik in 12u van Amsterdam naar Quito, een vlucht waarin mijn Ecuadoriaanse buurman 12u lang met me geflirt heeft (welkom in Zuid Amerika) en de dame voor me 12u lang solitaire heeft gespeeld (HOE DAN). Eenmaal in Quito hoefde ik maar even te wachten en toen hadden Hannah en ik ons hello goodbye-momentje in de aankomsthal. <3 In Quito hebben we vervolgens niet veel meer gedaan dan pinnen, eten, bijkletsen en slapen, en gisterochtend gingen we gelijk weer terug naar het vliegveld voor onze vlucht naar de Galapagos. We waren vrij vroeg op het vliegveld omdat ik horrorverhalen had gelezen over mensen die zo lang in de rij moesten staan voor een soort visum voor de Galapagos dat ze hun vlucht misten, maar het vliegveld was compleet uitgestorven... Oeps! De vlucht naar de Galapagos duurde 2u, en de eilandengroep heeft nog een extra uur tijdsverschil, waardoor we er rond 14u aankwamen. Eenmaal daar hadden we nog een fikse trip voor de boeg. Het vliegveld ligt op Baltra, een klein, uitgestorven eiland net boven het hoofdeiland Santa Cruz. Het was een heel raar gezicht vanuit het vliegtuig, we zagen een klein, plat en vrijwel leeg eiland, met alleen een landingsbaan, aankomsthal en 3 windmolens - verder was er niks. Vanaf het vliegveld gingen we met de bus naar een pont die ons naar het eiland Santa Cruz bracht, waar we in de volgende bus stapten die het hele eiland doorkruiste naar de grootste (en vrijwel enige) stad van de Galapagos, Puerto Ayora. We waren daar om 16u, en hebben toen snel een kamer in het eerste de beste hotel geboekt (zonder raam), want we wilden op jacht naar een last minute cruise! We gingen langs een aantal toeraanbieders, waarvan een groot deel exact dezelfde cruise aanbood voor uiteenlopende prijzen. We besloten vrij snel deze alom aangeboden cruise te boeken, omdat deze goedkoop is en erg goed in onze planning past. Morgen rond etenstijd begint onze cruise, welke dan 2 nachten duurt en waarbij we naar 3 andere eilanden gaan. Zondag eindigt de cruise op dat laatste eiland, waar we dan nog 2 nachten hebben voor we met de pont terug naar het vliegveldeiland gaan. Dat betekent dus dat we vandaag en morgen overdag hebben om dit eiland, Santa Cruz, te verkennen. Ik heb er zin in, want tot nu toe heb ik niet veel meer dieren gezien dan een mus-achtig vogeltje en een paard.

Veel liefs!
Leonie

  • 25 Oktober 2017 - 16:11

    Albrecht:

    He Leonie,

    Dat klinkt fantastisch. Geniet en maak een paar mooie foto's.

    Groetjes aan Hannah

  • 25 Oktober 2017 - 18:56

    Ditty:

    Dit is leuker dan de telegraaf om te lezen....lekker genieten..!!!!!

  • 20 December 2017 - 12:38

    Floortje Tielens:

    Hai Leonie,
    Heerlijk al die reisverhalen van jou! Dank je! Ik ben wat reisinfo aan het uitzoeken en vraag me af hoeveel die last-minutecruise jou gekost heeft? Is het makkelijk om een lastminute te boeken?
    Welke eiland vond jij het meest de moeite waard?
    groetjes,
    Floortje

  • 20 December 2017 - 12:48

    Leonie:

    Hoi Floortje,

    Leuk dat je het leest :)
    De cruise was volgens mij rond de $600-700, dus voor 3 nachten. Als je bedenkt dat dit inclusief overnachtingen, eten, transport naar al die plekken en gids is, vond ik dat best prima. Naar de Galapagos gaan was zeker duurder dan wanneer we alleen op het vasteland waren gebleven, maar uiteindelijk viel het mij best mee qua kosten.
    Ik ben uiteindelijk maar op 4 eilanden geweest, maar ik vond Floriana en Española het vetst, daar waren zo super veel dieren die totaal niet bang zijn, heel cool.

    Veel plezier met je reis alvast!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puerto Ayora

Ecuador

Naar Ecuador en de Galapagoseilanden met Hannah!

Recente Reisverslagen:

14 November 2017

Thuis!

11 November 2017

Adrenaline, relaxen en inca-ruines

07 November 2017

Quito en Cotopaxi

31 Oktober 2017

Galapagos

25 Oktober 2017

We zijn op de Galapagos!
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 40161

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: