Sunny Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Sunny Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Sunny Sucre

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 December 2016 | Bolivia, Sucre

Hola a todos!

Ik ben nu in Sucre waar het echt prachtig weer is, 20-25 graden! En natuurlijk heb ik het weer voor elkaar gekregen om gruwelijk te verbranden.. Even vergeten dat je op 2800m toch wat dichter bij de zon zit dan bij ons op (minder dan) zeeniveau..

Anyway, zaterdag vloog ik van Rurrenabaque via La Paz naar Sucre. Op die laatste vlucht had ik echt een awesome uitzicht over de altiplano. Het is echt heel gek, waar ik van de Alpen flinke hoogteverschillen gewend ben, is het hier een beetje alsof je wel de pieken hebt maar de dalen gewoon ontbreken. Het is een beetje een grote geribbelde rots, en ik snap nu waarom de wegen hier er om bekend staan zo slecht te zijn, het is een flinke opgave hier een weg aan te leggen.

In Sucre kwam ik aan in een vrij saai hostel waar niemand met me wilde praten (huilie huile). Het gesprek met mijn kamergenote ging als volgt: ik "ben je hier al lang?" zij "3 dagen" "is het hier leuk?" "ja". Dat was het. Anyway, alsnog een leuke avond gehad met een random praatje in een restaurant, en bij terugkomst in het hostel met 2 duitse jongens die echt met de meest idiote reis ooit bezig waren! Ze wilden vrijwel heel zuid Amerika zien in ongeveer net zo veel tijd als ik in Bolivia ben :'). Ze waren begonnen in Frans-Guiana, en gingen vanaf daar naar Brazilië, Paraguay, Bolivia, Argentinië, Chili en Peru. Dit betekende dus dat ze eigenlijke elke dag de hele dag in de bus zaten, dan 1 nacht ergens sliepen en weer de hele dag in de bus zaten. Van Sucre hadden ze alleen het busstation en het hostel gezien, en toen moesten ze weer door. Zij liever dan ik!! Al geloof ik dat zij er ook wel spijt van hadden.

De volgende ochtend besloot ik te verhuizen naar een ander hostel, en dat was een goede keuze. Gelijk toen ik daar aankwam werd ik door twee meisjes mee gevraagd naar las siete cascadas - de 7 watervallen. Dit werd echt een gigantisch avontuur! Het was al een enorme opgave om de juiste bus te vinden (alle buschauffeurs zwoeren dat ze daar niet heen gingen), toen was het een flinke busrit en toen een flinke hike waarbij we ongeveer iedereen uit het dorp naar de weg hebben gevraagd, maar we hebben het gevonden! En uiteindelijk waren de watervallen niet zo heel bijzonder haha.. Eenmaal daar hoorden we van anderen dat er ook een veeeeel makkelijkere route was, en die namen we terug, maar eenmaal daar waren we in een dorp waar een dorpsvergadering bezig was, en daarom was er het komende uur geen enkele taxi of bus die ons terug kon brengen naar Sucre! Maar uiteindelijk kregen we een familie zo ver om ons tegen een kleine vergoeding mee te nemen naar Sucre. Samen met Boliviaanse vrouwen in traditionele klederdracht achterin de auto! Avontuur!

Vandaag ging ik met dezelfde meisjes naar het dinosauruspark, waar je voetafdrukken van echte dino's kunt zien! We zaten een uur in de bus, maar eenmaal daar bleek dat ze recentelijk hadden besloten vanaf nu op maandag dicht te zijn. Terwijl overal bij alle informatie stond dat ze wel open zouden zijn.... Beetje jammer! Toen gingen we maar weer terug en zijn we naar een uitkijkpunt gegaan met een cool uitzicht over Sucre. De rest van de dag ben ik vooral bezig geweest met uit de zon blijven (ik ben ZO verbrand) en een beetje plannen maken voor de komende paar dagen. Ik heb besloten wat langer in Sucre te blijven want het is een erg chille stad, met lekker weer, en een dinosauruspark wat ik dus nog niet gezien heb. Als het goed is neem ik vrijdag een hele coole trein naar Potosi - de hoogst stad op aarde.

Chiao!

  • 06 December 2016 - 22:49

    Hannah-de-panna:

    Klinkt avontuurlijk Leo! Die arme Duitse jongens though, haha. Je maakt mooie dingen mee in Bolivia als ik het zo hoor. Stay safe & enjoy! X

  • 07 December 2016 - 06:03

    Carlijn:

    Leuk, om steeds zo'n zonnig en avontuurlijk verslag te ontvangen in het koude en saaie Nederland! Geniet en wie schrijft blijft ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Bolivia

:)

Recente Reisverslagen:

24 December 2016

The end

21 December 2016

Het Titicacameer

20 December 2016

Death road en Copacabana

16 December 2016

Terug op aarde

10 December 2016

De hoogte in!
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 40224

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: