Vliegen, vliegen, vliegen en Rurrenabaque - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Vliegen, vliegen, vliegen en Rurrenabaque - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Vliegen, vliegen, vliegen en Rurrenabaque

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 November 2016 | Bolivia, Rurrenabaque

Hey allemaal, ik ben er hoor!! Heb de wereldreis weer overleefd. Vanaf Schiphol naar Lima zat ik 12u naast de dikste man in het vliegtuig. En dat terwijl klm tegenwoordig nog wel 'meet & seat' aanbiedt, zodat je bij het inchecken al de facebookprofielen kunt zien van wie op welke andere stoelen is ingecheckt. Dikke faal dus. Maar ik kreeg wél boerenkool en een stroopwafeltoetje. Klm draagt goed Nederlands trots uit dus! Daarna ben ik overgestapt in Lima, waar de Peruviaanse panfluiters me op het vliegveld verwelkomden, en doorgevlogen naar La Paz. In La Paz werd ik opgewacht door zo'n mannetje met een bordje met m'n naam er op, ik voelde me erg cool. La Paz heeft echt een verbazingwekkend miniscuul vliegveld voor een nationale hoofdstad, maar daardoor ging het lekker snel en was ik om 3u s nachts in m'n hostel (waar al een kerstboom stond... Beetje vroeg!). La Paz is dus super hoog en ik had al uit voorzorg hoogteziektepillen geslikt, maar daar kreeg ik ontzettende tintelende vingers van (echt vet raar man) en ik was al compleet buiten adem toen ik de straat in en uit gelopen was, maar verder was het allemaal wel te overzien.
De volgende dag, vandaag, vloog ik gelijk weer omlaag, de jungle in, naar Rurrenabaque. Ik vloog met een ieniemienie vliegtuig, met aan elke kant van het gangpad één stoel, 21 stoelen in totaal, waarvan er maar 6 bezet waren.. Ik had mezelf veel geld kunnen besparen door 18u in de bus te gaan zitten en doodangsten uit te staan aangezien de weg zo slecht is, maar mooi niet, ik ben gewoon classy met een semi-prive vliegtuig gevlogen ;)
Hier in Rurrenabaque is het 35+ graden en veel muggen en ik kan niet geloven dat ik gisterochtend nog stond te bibberen op Utrecht centraal. Vanaf morgen ga ik op een 3 daagse toer richting jungle, en blijkbaar hebben ze daar nog geen wifi! Dus moeten jullie je maar even zelf zien te vermaken. Byebye!

• 29 November 2016 - 07:30

Albrecht:

He Leonie. Goed te lezen dat het goed gaat. Geniet van de jungle en sterkte met de muggen.