¡¡No hay dos sin tres!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu ¡¡No hay dos sin tres!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

¡¡No hay dos sin tres!!

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Hola amigos,

Hierbij weer een reisverslag want er is veel gebeurd en dus de hoogste tijd dat ik jullie weer op de hoogte breng.

Allereerst nog even over mijn gastgezin. Het bevalt nog steeds goed en er wordt goed voor me gezorgd. Het eten is erg lekker (en erg Spaans), ze zijn vriendelijk en het bevalt goed. Mijn bed wordt elke dag opgemaakt, mijn was gedaan (én gestreken), en mijn eten gekookt, ik hoef helemaal niks te doen (zoals mama al zei, ik heb het hier beter voor elkaar dan bij haar thuis). Het warme water doet het al een paar dagen niet, en ze hebben me al 2x meegenomen naar de kapper om daar mijn haar te laten wassen, wat een service!

Verder ben ik zaterdag met twee andere meisjes een dagje naar Segovia gegaan, een stadje verderop. Met de bus gingen we heen en terug. In Segovia staat een groot Romeins aquaduct en een oud kasteel, Alcázar. Er wordt gespeculeerd dat Walt Disney Assepoesters kasteel in Disney World op Alcázar heeft gebaseerd. Het is in elk geval erg mooi! 's Middags hebben we nog wat door de stad rond gelopen tot we de bus terug namen.

's Zondagochtend ben ik naar de markt geweest en heb ik een Spaanse vlag gekocht voor mijn outfit voor die avond! Voor wie het gemist heeft, zondag was de EK voetbal finale, Spanje - Italië. Samen met mijn studiemaatjes ging ik naar de Ierse Pub waar we -compleet uitgedost in het rood en geel- de wedstrijd hebben gekeken. Spanje won, met 4-0! Wat dus een goede aanleiding gaf voor een feestje. De hele stad liep uit en het was een groot feest, echt heel leuk (al was het de volgende ochtend wat minder leuk).
Oja, de slogan van Spanje dit EK was 'no hay dos sin tres'. Letterlijk vertaald betekend het 'je hebt geen twee zonder drie' maar het betekend zoiets als 'drie keer is scheepsrecht'; Spanje was het afgelopen EK en WK ook kampioen geworden.

Verder gaat alles hier z'n gangetje en heb ik het nog erg naar mijn zin!

Foto's kun je hier bekijken: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4321802526496.2182947.1330070566&type=1&l=4bcb4df485 (ook als je geen facebook hebt).

xx

  • 03 Juli 2012 - 13:46

    Albrecht :

    Zo zie je maar weer. Wordt Nederland geen kampioen dan verkas je toch gewoon naar de favoriet en heb je toch een feestje.
    Goeie actie,

    Leonie.

  • 03 Juli 2012 - 22:03

    Mama:

    Wil jij ooit nog wel terug komen onder je moeders dak na al die verwennerij????
    Maar ik wil ook best wel een keer je haar voor je wassen hoor!
    Adios Guapa.

  • 05 Juli 2012 - 22:39

    Opa En Tante Riet:

    Fijn dat het je goed gaat. Laat je maar lekker verwennen. Minder kan altijd nog !!
    Opa en tante riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spanje

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Barca!

29 Juli 2012

Sevilla & die another day in Cádiz

23 Juli 2012

Granada

20 Juli 2012

Slot van de Salamanca Semanas

15 Juli 2012

Antibiotica, cola en versiertrucs
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 40333

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: