Hola Guapa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Hola Guapa - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Hola Guapa

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 Juni 2012 | Spanje, Salamanca

Hoi allemaal! Ik ben nu vijf dagen in Salamanca en heb het gevoel dat ik er al een eeuwigheid ben.

Ik merk dat mijn Spaans snel vooruit gaat, al zijn de lessen niet heel erg uitdagend. Ik zit nu in de les met 8 leerlingen; een heel irritante Duitser (die steeds spelletjes op zn telefoon speelt, hardop neuriet, met z'n hoofd op zn boeken ligt, of McDonalds eet om 8u 's ochtends in de les), een Franse tweeling van zestien, drie Chinezen wiens Spaans erg moeilijk te verstaan is, en een Amerikaan van een jaar of vijftig. Volgens mij is niemand echt van mijn leeftijd, wat ik wel erg jammer vind; ze zijn allemaal een stuk jonger, behalve John, de Amerikaan, natuurlijk. De lessen zijn wel interessant maar we gaan vrij langzaam door de stof heen omdat sommigen nogal traag van begrip zijn, helaas, maar ik doe hard mijn best, wat niet van al mijn klasgenoten gezegd kan worden...

Verder vind ik Salamanca echt een super mooie en fijne stad. Er zijn erg veel oude gebouwen (zie ook de foto's die ik heb toegevoegd!) en het is redelijk klein en ik kan overal heen lopen; school is 2 minuten lopen, de supermarkt 3, het centrum 10, en het park 2, perfect dus! Toch denk ik niet dat ik hier zou kunnen wonen, het kost me wel erg veel moeite om te wennen aan de Spaanse levensstijl. Elke dag ontbijt ik rond 8u, en dan heb ik rond een uur of 12 wel honger, maar dan moet ik nog wachten tot we om half 3 lunch krijgen. Na de lunch behoren we siësta te houden (aka een uiltje te knappen), maar als ik dat doe vind ik mezelf een enorme luilak en voel ik me de rest van de dag schuldig voor het nietsen.Vervolgens krijg ik meestal rond een uur of 18 wel weer honger, maar Spanjaarden eten niet voor een uur of 21, 22, wat ik echt super laat vind. Ik vraag me wel eens af of de Spanjaarden ooit werken, elke middag doen ze dutjes en 's avonds gaan ze ook erg laat naar bed (dat moet haast wel, als je pas om 22u aan je avondeten begint), maar wanneer werken ze dan??? Niet zou je denken, gezien de huidige situatie..

Gister heb ik voor het eerst tapas gegeten, maar ook dat is niet echt mijn ding. Uiteindelijk had ik vrij veel gegeten, maar alsnog had ik het idee niet echt gegeten te hebben omdat het allemaal kleine hapjes zijn. Geef mij maar gewoon een bord vol eten! Het was wel erg gezellig, want de tapascrawl was georganiseerd vanuit de school en we waren met een groep van zo'n 14 studenten. Vanavond hebben we weer afgesproken en gaan we samen eten, voetbal kijken en dan het Salamancaanse nachtleven onveilig maken.

Hoewel het wel een beetje proppen is vind ik het wel super gezellig om hier met 7 vrouwen in een huis te wonen. We eten altijd samen en lopen vaak samen naar school of gaan samen de stad in ofzo. Wel erg leuk, er zijn hier ook studenten die alleen in een gastgezin zitten en die moeten er wel veel meer moeite voor doen om met andere studenten in contact te komen.

Verder had ik van de week mijn eerste ¡Hola guapa! (hallo schoonheid) te pakken. Spaanse mannen staan er om bekend dat naar vrouwen te roepen op straat...

Tot zover mijn verslagje van vandaag, adios en ¡hasta pronto! (tot snel)

xx

  • 22 Juni 2012 - 20:40

    Mama:

    Hola Guapa,
    Een geweldige aanspreek titel!
    Jij hebt je al helemaal in het Spaanse leven gewenteld lees ik, super hoor.
    Doe je best op school, laat de rest maar hun eigen ding doen, jij zit er voor jezelf. En als je weer terug bent maak ik een heel groot bord eten voor je!
    Dikke kus, adios, mama.

  • 23 Juni 2012 - 11:39

    Opa En Tante Riet:

    Hoi Leonie,
    Goed teken dat je na 5 dagen al het gevoel hebt dat je er een eeuwigheid bent. Aan de leefstijl zul je nog wel wennen en irritante duitsers kom je overal tegen!!
    Had gisteren ook al een berichtje gestuurd, maar zie nu dat het niet doorgekomen is. Iets is er dus niet goed gegaan, maar bij deze alsnog een reactie.
    Prettig weekend en tot hoors
    Opa en Tante Riet

  • 25 Juni 2012 - 00:03

    Hannah:

    Hey Leonie! Dude klinkt superleuk daar! Me gusta ;) Jouw Spaans is zometeen vast beter dan het mijne. Geniet van het gekke Spaanse ritme en het eten, hebben ze daar wellicht coco con churros? (misschien alleen in Madrid hoor) Veel plezier! X Hannah

  • 26 Juni 2012 - 20:10

    Carlijn:

    Het klinkt weer fantastisch, wauw! Spanje! Geniet ervan, je went vast snel aan de dutjes en het relaxte ritme.

    ¡Hasta pronto!

    Ps. Sjonge, zelfs mijn Spaans verbeterd door jou verblijf daar! Ik ben voor een zin of woord "van de dag" in je aankomende blogs, voor de achterblijvers ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spanje

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Barca!

29 Juli 2012

Sevilla & die another day in Cádiz

23 Juli 2012

Granada

20 Juli 2012

Slot van de Salamanca Semanas

15 Juli 2012

Antibiotica, cola en versiertrucs
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 40249

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: