huiswerk & reisjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu huiswerk & reisjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

huiswerk & reisjes

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Augustus 2011 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Even een korte update, voordat ik morgen voor vijf dagen naar Sydney vertrek!

Deze week ben ik heel druk geweest, aangezien ik vooruit wilde werken omdat ik dus een lang weekend naar Sydney ga, en omdat ik allemaal reisjes aan het plannen ben, zodat ik me de rest van het semester ook goed kan vermaken! Ik heb een reis naar Nieuw Zeeland geboekt, voor na mijn examens, en ik ben me aan het oriënteren op Darwin en Uluru (noord en centraal Australië) om daar in de lente/herfstvakantie heen te gaan.

Verder heb ik mijn eerste essay geschreven, en mijn eerste online examen gemaakt (super makkelijk; multiple choice open boek examen... ). Ongelofelijk, voor mij is dit alweer week vier, terwijl het in Nederland nog zomervakantie is!!

Vorige week donderdag ben ik met mijn ganggenoten naar 'the Factory' geweest, een super grote disco hier (http://barsandnightclubs.com.au/melbourne/the_factory/photos/). Was wel grappig, maar duuur. Voel me nu wel een echte inwoner van de Grote Stad.

Op vrijdag had ik een 'aboriginal heritage walk' in de botanische tuinen (was een excursie van Australian Idol). Dat was opzich wel heel interessant, maar ik had het gevoel dat onze gids (een aboriginal) ons blanken wel erg veel kwalijk nam en daar wel erg ver in ging.. vond het wel moeilijk, want.. wat kan ik er nou aan doen? Ik ben het compleet met hem eens dat het schandalig is hoe de Europeanen de Aboriginals behandeld hebben.. Maar goed, interessant was het wel.

Verder heb ik op dit moment niets nieuws te vertellen, ik hoop jullie volgende week te kunnen vermaken met prachtige foto's en spannende verhalen van regenachtig Sydney!

• 17 Augustus 2011 - 13:32

Elianne:

Waarschijnlijk kwam de reactie van die gids meer voort uit het feit dat de aboriginals nog steeds schandalig behandeld worden door het overgrote deel van de blanke bevolking :)
    Nieuw-Zeeland is super trouwens, doe Milford Sound als je de kans krijgt. En als je naar Uluru gaat: doe een driedaagse Rock-tour, zie je alle leuke dingen in de omgeving en ook onder de sterren kamperen enzo :)

• 17 Augustus 2011 - 21:57

Mama:

Lieve mop,

Flinke disco was dat, stads hoor.
    Goed dat je meer over de Aboriginals leert.
    Geniet van Sydney, ik kan niet wachten op de foto's!

Love, mama.

• 19 Augustus 2011 - 13:03

Gea:

hoi Leonie,

blijf jaloers op je,al de dingen die jij doet en ziet (behalve het studeren !) ) Hartstikke goed dat je al van alles aan het plannen bent. Hoe zijn de australische mannen eigenlijk?
    Nog 150 dgn. te gaan,Lekkerhoor, ik blijf je volgen.