Barca! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Barca! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Barca!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Augustus 2012 | Spanje, Barcelona

Hallo,

Onderhand ben ik al weer thuis, maar ik wil toch graag mijn reisverhaal even afmaken en ook verslag uitbrengen van de laatste dagen.

Na Cádiz ben ik dus weer met de bus naar Sevilla gegaan, vanaf waar ik de trein naar Barcelona heb genomen. Dit was 5,5u met de hoge snelheidstrein. In de trein had ik nog even de gelegenheid om mijn Spaans te oefenen met de man naast me, dat was wel leuk. In Barcelona zat mijn hostel midden in het centrum, in een zijstraat van de Ramblas, midden in de tippelzone (wat ik wel grappig vond). 'S avonds had ik afgesproken met Maria, die ik eerder in Granada en Sevilla had ontmoet. We gingen uit eten en dronken wat mojitos, en dat was heel gezellig ;)

De volgende ochtend ben ik op een wandeltour door de binnenstad van Barcelona gegaan. Dit was erg interessant. We kwamen o.a. op het George Orwell plein, dat ironisch genoeg voorzien is van 24/7 videobewaking. Ook zagen we delen van de oude Romeinse stadsmuur, en van de oude binnenstad, en vertelde onze gids ons veel over de geschiedenis van Barcelona en over de onafhankelijkheidswens van Catalonië.
's Middags ben ik gaan shoppen met Maria, maar we hadden eigenlijk weinig energie, en het was erg warm, dus zijn we maar op een terrasje gaan zitten, en hebben we daarna wat gegeten.

Donderdag ben ik naar montjuïc gegaan, een berg die over Barcelona heen kijkt, waar o.a. ook het olympisch stadion en veel natuur zijn. Daar heb ik wat rondgekeken, en daarna ben ik naar de Market le Boqueria gegaan, een overdekte markt, waar heel veel eten en vers fruit verkocht wordt. Daar heb ik dus lekker gelunched, en ik wilde dat ik daar elke dag kon lunchen! Ik was vooral erg gecharmeerd van de smoothies :)
Later die dag ben ik naar het strand gegaan, wat wel chill was maar ook vrij vies. De stranden in Barcelona zijn door mensen gemaakt en elke paar jaar moet er eigenlijk nieuw zand gebracht worden, maar, zo heb ik me laten vertellen, ze kopen steeds goedkoper zand in, en het is niet erg prettig zand. Maar opzich was het wel relaxed.

Vrijdag heb ik toegewijd aan de architect Gaudi. Eerst ben ik op een andere wandeltour gegaan die langs vier van zijn meesterwerken gaat; Palau Güell, Casa Batlló, La Pedrera en de Segrada Familia. Op de tour werd ons veel verteld over het leven van Gaudi en over de gebouwen, maar we bekeken ze alleen van de buitenkant. 's Middags ben ik toen zelf nog naar Park Güell gegaan, en dat vond ik erg mooi. Het was ooit een kale berg, maar Gaudi heeft er toen allemaal planten en bomen geplant, en een soort aquaduct-achtige wegen aangelegd, en 2 huizen gebouwd. Zoals de lonely planet zegt: 'het niet-natuurlijke lijkt natuurlijker dan het natuurlijke'. Dat was erg mooi!
Daarna ben ik naar de Segrada Familia gegaan om de binnenkant te bekijken. Ik was niet heel erg onder de indruk van de buitenkant, ik vond het gewoon een grote kerk, maar de binnenkant was zeker wel heel bijzonder, Gaudi heeft heel mooi gespeeld met licht en ruimte. Ik was er ook aan het einde van de middag en de zon scheen door de gekleurde glas-in-loodramen, wat ook erg mooi was!
Daarna nam ik de metro weer naar de plaza España, waar een grote fontein staat die een show van licht en water en muziek geeft elke avond. Dat was wel cool, en daar heb ik gegeten.

De volgende ochtend heb ik om 11u uitgecheckt bij mijn hostel, en ben ik nog even naar het strand gegaan om nog wat laatste straaltjes Spaanse zon op te vangen. Daarna ben ik weer naar de markt gegaan voor lunch, en toen terug naar het hostel om te douchen en mijn bagage op te halen. Toen was het tijd om naar de bus te gaan voor de lange, lange busreis naar Nederland. Uiteindelijk heb ik er 23,5 uur over gedaan om vanaf Barcelona naar Eindhoven te rijden, en toen nog 2u om vanaf Eindhoven naar Veenendaal te treinen. Het was dus een lange, lange reis, maar vond het opzich wel grappig om vanuit de bus Spanje, Frankrijk, Luxemburg, België en Nederland aan me voorbij te zien trekken.

Nu ben ik dus weer thuis, en ik ben poepiebruin!! Bedankt voor het lezen van mijn avonturen en tot de volgende keer!

  • 19 Augustus 2012 - 20:09

    Carlijn:

    Te gek om je reisverslagen te lezen!
    Hoop dat we snel kunnen bijpraten in Amsterdam =)
    Jij poepiebruin, ik spierwit (alleen maar regen in Rusland, stomme vroege herfst!)
    Carlijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Spanje

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Barca!

29 Juli 2012

Sevilla & die another day in Cádiz

23 Juli 2012

Granada

20 Juli 2012

Slot van de Salamanca Semanas

15 Juli 2012

Antibiotica, cola en versiertrucs
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 1723
Totaal aantal bezoekers 40227

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: