Sevilla & die another day in Cádiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Sevilla & die another day in Cádiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Sevilla & die another day in Cádiz

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Juli 2012 | Spanje, Cádiz

Hola, hola,

Nog maar een week voor ik weer thuis ben, maar toch nog even een update. Ik had eigenlijk eerder willen schrijven, maar ik was te druk met het naar mn zin te hebben ;)

Vanaf afgelopen maandag tot vrijdag zat ik in Sevilla. Ik had hele goede verhalen gehoord over de stad, vandaar dat ik er zo lang bleef, maar ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Granada was veel sfeervoller, en na een dag of twee was ik wel uitgekeken op Sevilla.

De eerste dag heb heb ik niet veel bijzonders gedaan in Sevilla, alleen wat rondgelopen enzo, 's avonds ben ik met een ander meisje (die ik eerder in Granada al had ontmoet, en van de week in Barcelona weer ga opzoeken) ergens wat gaan drinken en waterpijp roken (hoort toch een beetje bij de sfeer hier).

De volgende dag ben ik de kathedraal gaan bekijken, die is vet groot, de twee-na grootste van Europa (na de st. Pieter in Rome en de st. Paul in Londen). Verder heeft de kerk een minaret, er stond namelijk eerst een moskee, en die kon je beklimmen voor een mooi uitzicht, en ook het graf van Columbus staat in deze kerk (hoewel er ook gespeculeerd wordt dat de botten zouden zijn verwisseld en het niet Columbus maar iemand anders is). Toch was ik niet erg onder de indruk van de kathedraal, gewoon wéér een kerk (ik heb me voor genomen geen kerken meer te bezoeken deze reis, behalve de sagrada familia in Barcelona).
's Avonds was er een paella kookles in het hostel, waar ik heen ging, dat was leuk, lekker en gezellig. 's Avonds ben ik met wat andere reizigers nog naar een gratis openlucht bioscoop gegaan, georganiseerd door de universiteit.

Woensdag ben ik naar real alcázar, het koninklijke paleis gegaan. Dit was een erg groot paleis, en wederom een mix van bouwstijlen; Moors en Christelijk. Er was ook een grote paleistuin bij, erg mooi allemaal.

Donderdag besloot ik een groter rondje Sevilla te maken, en ben uitgebreid door de stad gelopen. Zo heb ik plaza de España gezien (een groot plein met gebouwen en grachten en fonteinen enzo), torre del oro (de gouden toren, die vroeger deel uitmaakte van de verdedigingswerken), en de stierenvecht arena (alleen de buitenkant, want ik wilde geen geld betalen om het stierenvechten te sponsoren).

Ondertussen had ik er een beetje de balen van dat ik steeds pech had in hostels. Hoewel ik in hele mooie hostels verbleef, werd ik steeds tussen een groep geplaatst in de kamers. In Granada sliep ik in een 8-persoons kamer, en was het een groep van 7 Franse meisjes en ik. In Sevilla zat ik in een 6-persoons kamer, eerst met een groep van 5 Serviërs van in de 30 (waarvan 2 stelletjes die constant samen sliepen, altijd leuk om naast te liggen), en daarna met een groep van 5 luidruchtige jongens. Ik baalde daar nogal van want a) nu had ik geen kamergenoten om te benaderen om wat leuks mee te doen, want grote groepen hebben vaak weinig interesse nieuwe mensen te ontmoeten, en b) zo'n groep eist de kamer een beetje op en dan voel ik me een indringer. Gelukkig werd het beter in Cádiz.

Vrijdag vertrok ik dus van Sevilla naar Cádiz, zo'n 2 uur met de bus. 's Middags heb ik Cádiz een beetje verkent, en daarna ben ik even naar het strand gegaan enzo. Ik had 2 hele leuke kamergenoten, Cilia en Ana, uit Madrid, die me uitnodigden om mee uit te gaan, maar ik had me al ingeschreven voor de kroegentocht van het hostel.
Er waren zo'n 15 mensen die mee gingen op de kroegentocht, waarvan zo'n 9 Nederlanders (wat me verbaasde omdat ik verder in Spanje weinig Nederlanders heb gezien, en hier opeens heel veel). De kroegentocht was erg gezellig, en duurde erg lang, rond 4.30 kwamen we aan bij onze laatste club. Ik was om 6.30 thuis, en ik was nog een van de eersten om weg te gaan (ik ben ook een echte aguafiesta (Spaans voor partypooper)!)

De volgende ochtend moest ik om 11u wakker worden om van kamer te verwisselen in het hostel. Dat kostte me erg veel moeite. Cilia en Ana moesten ook verhuizen, en we kwamen weer in dezelfde kamer terecht! Na het verhuizen ben ik weer gaan slapen, tot mijn mama (ja jij) me om 15u wakker smste :P Toen ben ik gaan ontbijten en naar het strand gegaan met Cilia en Ana, waar we tot 20u 's avonds zijn gebleven. Dat was erg leuk. Leuk feitje, dit was hetzelfde strand als waar de James Bond film die another day is gefilmd, je weet wel, met die scene waar Halle Berry uit de zee komt lopen in een oranje bikini.
Na het strand hebben we gedouched en daarna ergens wat gegeten, was chill!

Vanochtend heb ik een tour door Cádiz gedaan, en veel geleerd. Cádiz is een erg oude stad, de oudste voortdurend bewoonde stad in West-Europa, zo heb ik me laten vertellen. Ik was de enige persoon op de tour, wat wel vreemd was, zo'n privé tour, haha.

Morgen ga ik weer naar Sevilla, want de dag daarna neem ik de hogesnelheidstrein naar Barcelona! Vandaag over een week ben ik alweer thuis! :( / :)

xx Leonie

  • 30 Juli 2012 - 09:36

    Mama:

    Duizend excuses dat ik je om 15 uur 's middags wakker smste!!!!!!
    Maar heel goed om te horen dat je je zo vermaakt.

    Tot volgende week,

    Mama, X.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cádiz

Spanje

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Barca!

29 Juli 2012

Sevilla & die another day in Cádiz

23 Juli 2012

Granada

20 Juli 2012

Slot van de Salamanca Semanas

15 Juli 2012

Antibiotica, cola en versiertrucs
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 40225

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: