Antibiotica, cola en versiertrucs - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Antibiotica, cola en versiertrucs - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Antibiotica, cola en versiertrucs

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Hoi allemaal,

Zoals sommigen misschien al vernomen hebben ben ik officieel ziek, dat wil zeggen, volgens de dokter heb ik een luchtweg infectie. Na weken van hoesten en snotteren heb ik toch toegegeven en ben ik donderdag naar de Spaanse dokter gegaan. Lourdes en Alba (moeder en dochter van mn gastgezin) gingen mee dus dat hielp wel, want bij de Spaanse dokter gaat 't toch allemaal net wat anders dan thuis (zo moest ik 2x terug komen, en hebben 2 dokters toen precies hetzelfde gedaan.. geen idee waarom). Anyway, ik heb nu een enorme stapel medicijnen, maar ik heb nog niet echt het idee dat ik echt vooruit ga. Gelukkig zit ik nog een week in Salamanca dus kan ik hopelijk nog wat opknappen voor ik ga reizen.

Afgelopen week heb ik door het ziek zijn weinig gedaan. Ging ik de weken daarvoor bijna elke avond de hort op, nu ben ik alleen vrijdagavond uit geweest. Wel ben ik woensdag naar de flamenco geweest! Nu ik in Spanje ben wilde ik ook wat Spaanse cultuur mee krijgen. Het was erg leuk, er zit erg veel energie in de dans, en er werd ook live muziek gemaakt.
Donderdag middag ben ik naar de bioscoop gegaan om Ice Age cuatro (4) te bekijken - in het Spaans natuurlijk. Ik moet zeggen, ik begreep er meer van dan ik verwacht had!
Vrijdagavond ben ik dus nog even uit gegaan, al mocht ik niet drinken gezien de antibiotica kuur. Ik balen natuurlijk, nu moest ik dure cola kopen ipv goedkope cerveza en chupitos (bier en shotjes); cola: €2,50, shotje: €0,50, wat een land... Wel had ik het genoegen een prachtige versiertruc te mogen aanschouwen; samen met 2 andere meisjes stond ik aan een tafeltje, en 2 Spaanse jongens komen naar ons toe. Ze vragen waar we vandaan komen en de volgende vraag die me gesteld werd was hoe oud ik was (dat vraag je niet aan een dame :P ). Nadat ik zei dat ik 21 was werd hij heel blij en zei 'IK OOK, welke maand?' 'eeh.. april?' 'IK OOK, wat een toeval!!' toen kwam ik er achter dat ik 2 dagen ouder was dan deze jongeman, joepie.. (ik ben er nogsteeds niet achter waarom hij dat interesant vond.. who cares!). Vervolgens vroeg hij of ik een vriendje had en ik zei maar van wel om er vanaf te zijn, waarop hij me vroeg of die ook hier was of in NL. Toen ik zei dat mijn imaginary-boyfriend niet in Salamanca was zei hij dat er dus geen probleem was en ik dus alsnog wel wat met hem kon beginnen, waarop ik m maar n beetje begon te negeren, want echt redeneren lukte niet. Vervolgens kwam zijn vriend naar me toe en zei 'Mijn vriend vind je erg leuk, en weetje, hij is erg goed..'
Later die avond heb ik nog het genoegen gehad de salsa (of zoiets) te mogen dansen met een niet al te knappe kale Spanjaard van middelbare leeftijd, en moest ik helaas weer afscheid nemen van enkele van mijn vrienden hier.

Gister is mijn huigenoot hier vertrokken en daar ben ik erg blij mee. Ze was een zestien jarig Portugees meisje, en gedroeg zich super onwolwassen (serieus, toen ik 16 was was ik écht niet zo!). Elke ochtend liepen we samen naar school, en dat waren dan twintig minuten van pijnlijke stilte, want hoe ik mijn hersenen ook pijnigde, ik kon absoluut niks bedenken waar we het over konden hebben. Ze droeg ook altijd een lange spijkerbroek en wandelschoenen, wat ik niet begrijp, want a) het is super warm, en b) je gaat niet eens wandelen?! Lourdes vond haar volgens mij ook niet aardig, want ze at vrijwel niks van het eten dat Lourdes maakte, maar wel mega ijsjes. Één keer zaten we te eten (of nouja, wij aten, zij schoof 3 kruimels heen en weer over haar bord), en zat ze te vertellen hoe ze twee stukken pizza op had voor het eten. Toen ik opmerkte dat dat wel veel was maakte ze er een heel punt van dat het super weinig was, hoewel het meer was dan ze ooit hier gegeten had. Arme Lourdes, ze vond het maar niks, en begon een paar keer hardop te twijfelen aan haar kookkunsten, waar trouwens absoluut niks op aan te merken is!
Mijn huisgenoot wilde ook afgelopen donderdag niet naar school, zodat ze wat meer vrije tijd zou hebben en nog wat kon doen. Zelf zou ik dat niet doen, aangezien ik zelf voor de school betaal en weet hoeveel geld ik weg gooi als ik niet ga, maar goed, kan me voorstellen dat dat anders is als je zestien bent en je ouders betalen. Het vreemde is alleen dat ze vrijwel elke middag alleen op haar kamer zit en niets doet, en dan niet naar school wilt om iets te kunnen doen (wat ze vervolgens niet deed, ze heeft de hele dag thuis gezeten).
In elk geval, ik ben er niet rouwig om dat ze nu weg is en vandaag krijg ik een nieuwe huisgenoot! Ik hoop dat ze wat meer van mijn leeftijd is en wat gezelliger :)

Ik begin nu aan mijn laatste week in Salamanca, en deze week heb ik nog een examen. Vanaf zaterdag ga ik nog wat reizen, eerst naar Granada, Sevilla en Cádiz, en daarna naar Barcelona. Waarschijnlijk kom ik zo rond 5 augustus naar huis, want ik heb geen geld om veel langer te reizen. Ik zou nog wel kunnen blijven als ik wat zou gaan werken ofzo, maar ik krijg 1 augustus de sleutel van mijn kamer in Amsterdam, dus vind het ook wel leuk om rustig te gaan verhuizen enzo. De kans is groot dat ik met de bus naar huis kom, ik wilde eigenlijk met de trein, want dan zie je veel meer dan als je vliegt, maar dat is erg duur, en de bus is erg goedkoop, en dan zie je ook veel. Ik twijfel alleen nog een beetje aangezien mijn broertje het me erg afraadt, maar in Australië en Nieuw-Zeeland heb ik ook veel in de bus gezeten en dat vond ik altijd wel prettig..

Nu ga ik nog maar even leren voor mijn examen en misschien nog een siësta slapen, maar binnenkort volgen er meer Avonturen van Leonie ;)

xx

  • 15 Juli 2012 - 11:27

    Opa En Tante Riet:

    Hallo Leonie,
    Wat vervelend om juist nu ziek te worden maar ja, dat komt nooit uit. Knap snel helemaal op en geniet van je reizen en de bustour naar huis.
    Groetjes van Opa en Tante Riet

    Succes met je examen, maar dat zal wel lukken bij jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spanje

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Barca!

29 Juli 2012

Sevilla & die another day in Cádiz

23 Juli 2012

Granada

20 Juli 2012

Slot van de Salamanca Semanas

15 Juli 2012

Antibiotica, cola en versiertrucs
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 40210

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: