Aankomst in Salalalalalalamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Aankomst in Salalalalalalamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Aankomst in Salalalalalalamanca

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 Juni 2012 | Spanje, Salamanca

¡Hola!

Even een kort berichtje om iedereen te laten weten dat ik goed ben aangekomen.

Gister om 17u vloog ik Ryan Air van Weeze naar Madrid, de vlucht ging prima, en we arriveerden zelfs te vroeg! Helaas maakte dat voor mij weinig uit want ik miste net de trein en moest een uur op de volgende wachten, die pas om 21.15 vertrok. Ondanks het late tijdstip was het nog 28 graden, wel even wennen dus! Het was nog een treinrit van 2,5 uur en om kwart voor twaalf stapte ik uit in Salamanca. Daar werd ik opgewacht door Noortje, een van mn huisgenotes uit Middelburg, en Linda, die in hetzelfde gastgezin verblijven. Eigenlijk is het niet echt een gastgezin, ik zit namelijk bij één Spaanse vrouw, Violetta, en haar hond in huis, maar dat mag de pret niet drukken. In totaal zitten we met zes studentes in dit huis; in totaal zeven vrouwen dus!!
Violetta heette me vrolijk welkom (in het Spaans natuurlijk), en na een welverdiende douche dook ik onderin het stapelbed dat ik met Noortje deel.

Vanochtend moest ik om half 9 op de school zijn. Daar werd de dag begonnen met mijn niveau te testen. Hoewel ik anderhalf jaar Spaans heb gehad op de uni is dat alweer een jaar geleden en is het allemaal heel ver weg gezakt. Ik zit nu in niveau A2, het tweede niveau op een schaal van zes. Ik zit in de les samen met zes anderen, waarvan er één echt beter Spaans kan dan ik, en de rest juist wat minder, en één leerling is echt heel slecht. Vanochtend was voornamelijk herhaling van dingen die ik al gehad had, maar ik merk voornamelijk dat ik veel woordenschat kwijt ben, terwijl de grammatica wel is blijven hangen.

De komende vier weken zal ik iedere dag van 9 tot 13 naar school gaan. Daarna kom ik thuis voor het diner (dat blijkbaar 's Middags, rond een uur of 14 wordt genuttigd), en dan een beetje siësta. 's Avonds moeten we zelf voor eten zorgen. Verder moet ik ook nog huiswerk maken en natuurlijk de stad verkennen!

Tot zover mijn update, ik hou jullie op de hoogte!

!Hasta luego!

  • 18 Juni 2012 - 12:05

    Albrecht:

    He Leonie,

    Goed te horen dat alles lekker gaat.
    Succes in Spanje en nu maar hopen dat Spanje het EK wnt dat heb jij in ieder geval nog een leuk feest.

    Groet
    Albrecht

  • 18 Juni 2012 - 12:09

    Han En Dit:

    Tjee wat een kippenhok er zal wat af gekakeld worden met al die vrouwen
    Maar je hebt wel smiddags lekker de tijd voor een aantal Cerveza
    groetjes van ons

  • 18 Juni 2012 - 18:51

    Opa En Tante Riet:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het met je spaans nog allemaal wel meevalt. Een paar daagjes en het meeste komt weer boven (hopen we!).
    Doe je best en groetjes,
    Opa en Tante Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spanje

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2012

Barca!

29 Juli 2012

Sevilla & die another day in Cádiz

23 Juli 2012

Granada

20 Juli 2012

Slot van de Salamanca Semanas

15 Juli 2012

Antibiotica, cola en versiertrucs
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 40136

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: