Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Tassie

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Januari 2012 | Australië, Hobart

Hoi allemaal!

Op dit moment bevind ik mij in Hobart, de hoofdstad van Tasmanie, waar ik probeer bij te komen van mijn zeer uitputtende rondreis door Tassie. De reis was erg leuk en de groep erg gezellig!!

Mijn laatste verslag heb ik geschreven op oudjaarsdag in Perth. Nou moet ik zeggen dat oud en nieuw in Perth enigzinds teleurstellend was: de stad had besloten dit jaar niet aan vuurwerk te doen. Wel was er wat live muziek op straat, maar daar werd geen alcohol bij geschonken. Beetje teleurstellend als je het mij vraagt. Wel heb ik gepicknickt met Aimee, Hazel en Jenny, die ik in mijn tour had ontmoet, en dat was wel leuk, maar het was zeker geen schokkende oudjaarsavond en ik lag helaas al om 01:30u in bed.

Daarna had ik nog drie dagen in Perth, en eigenlijk niet zo veel meer te doen. 1 januari heb ik de stad wat verkend en wat in het park gelezen, en zowaar eten gekookt (jaja).
De dag daarna ben ik naar het strand geweest, Perth heeft een heel mooi wit strand, maar het waaide wel heel hard. Na een tijdje wat op het strand te hebben gelegen heb ik mij dus maar teruggetrokken in een restaurantje aan het strand, waar ik een fish en chips heb verorbert en een biertje genuttigd.
Daarna had ik dus nog een dag te gaan in Perth en eigenlijk niet erg veel meer te doen. Ik ben een museum doorgelopen, wat geinternet in de bieb en gechilled in Kings Park. Ik was dus blij de volgende dag aan mijn volgende avontuur te beginnen.

Woensdag 4 januari vloog ik van Perth naar Hobart. Het was een lange reisdag, ik werd om 6:20 opgehaald (of dat was in elk geval de bedoeling, maar er ging iets mis en het werd ietsje later). Toen vloog ik naar Melbourne waar ik moest overstappen en 4,5uur moest wachten, en toen vloog ik naar Hobart. Om 22u kwam ik aan in mijn hostel in Hobart.

De volgende dag werd ik weer bij mijn hostel opgehaald voor mijn tour door Tasmanie. We reden naar Coles Bay, waar we een berg over hikten naar het beroemde Wineglass Bay strand, die tot de top 10 stranden ter wereld schijnt te behoren. Het was dan ook een heel mooi strand, omringt door bos en bergen. Ook waren er walibies op het strand, maar doordat mensen die voeren (wat niet mag) komen ze constant bedelen en zijn ze dus niet echt wild meer. Na een tijdje op het strand te hebben gechilled reden we naar Bicheno, waar we de nacht doorbrachten.

Tasmanie is veel kleiner dan Australie (duh), maar de afstanden zijn ook veel kleiner. Hier rij je twee uur en het ben je daadwerkelijk in een ander landschap en bij de volgende attractie. Dat is wel erg chill na de eindeloze ritten over de nullarbor.

De volgende dag reden we naar de bay of fires, ook hele mooie stranden, met veel rotsen er omheen, die erg rood/oranje zijn geworden (erg moeilijk uit te leggen, mijn foto's volgen snel en als je niet zo lang kunt wachten moet je t maar googlen!). Daarna zijn we naar de st. Columba watervallen gereden, waar we even hebben rondgekeken. Daarna reden we naar Launceston, waar we de nacht doorbrachten.

De volgende dag reden we van Launceston naar de Cradle Mountain. Eerst stopten we nog bij Cataract Gorge, een gorge waar een soort toeristische tuin van is gemaakt, met veel bloemen en een stoeltjeslift en een zwembad enzo, ik vond er niet zo veel aan, mij iets te gelikt. Daarna reden we dus naar Cradle Mountain, waar we rond 13u aankwamen. 's Middags zijn we die berg opgeklommen, wat redelijk zwaar was, maar het uitzicht was het waard. Aan het einde van deze reis ben ik vast een super goede bergbeklimmer en wandelaar. Hier zagen we ook echidna's (blijkbaar mierenegels in het Nederlands). Echidna's zijn eigenlijk helemaal geen familie van egels maar van het vogelbekdier! Ook leggen ze eieren en hebben ze een buidel.
's Avonds ben ik op een tour gegaan naar een opvangshuis voor Tasmanian devils. Was leuk om die in het wild te zien. Daarna was er een tour met de auto op zoek naar nacht dieren, en toen zagen we een paar wombats en heel veel walibies. Niet veel andere dieren want het regende heel hard, helaas.

De volgende dag regende het nogsteeds. Eigenlijk stond er nog een wandeling op het programma maar dat hebben we toen maar niet gedaan. We zijn naar een tentoonstelling gegaan. Het meerendeel van de tentoonstelling was een fototentoonstelling, voornamelijk van landschappen, dat was erg mooi, en een deel van de tentoonstelling was over de Tasmaanse tijger, een uitgestorven dier, dat eigenlijk ook helemaal niet gerelateerd is aan de tijger, meer aan de Tasmanian devil, maar tijger genoemd werd omdat het tijgerstrepen had. De tasmaanse tijger had ook een buidel. Het dier is uitgestorven doordat Europeanen ze allemaal vermoord hebben, al gaan er natuurlijk altijd geruchten de rontte dat hij nog leeft..
Daarna reden we naar Strahan, waar we de nacht zouden doorbrengen. Het weer was nogaltijd erg slecht, maar onze chauffeur nam ons wel mee op een tour door de omgeving. We bekeken wat duinen en het uitzicht over het strand, maar we konden niet erg veel doen in de regen. We hebben nog wat gechilled in het hostel toen en het was erg gezellig en we hebben het vrij laat gemaakt.

De volgende dag, gisteren, regende het nogsteeds. We stopten kort bij de Nelson watervallen, om snel een foto te maken voor we de droge bus weer in sprongen. De volgende stop was de Franklin River, een van de laatste vrijstromende rivieren ter wereld. Ook hier regende het nog.. We lunchden bij lake st. Clair, maar door de regen was er helaas niet veel van het meer te zien. Maar later werd het droog en zijn we nog bij de Russel watervallen gestopt (jaja, erg veel watervallen). Deze waren echt heel cool! Daarna reden we naar Hobart.
's Avonds ben ik met wat mensen van de groep uit eten gegaan en daarna naar de kroeg, het was gezellig.

Vandaag heb ik Hobart verkend samen met Imane, een Marokaans meisje dat ik op de tour had leren kennen, en dat was erg leuk. Morgen ga ik op een dagtrip naar Port Arthur, wat ooit een gevangenis in een hele mooie omgeving was. Daarna vlieg ik door naar Canberra.

Nog minder dan een week te gaan, ik begin er naar uit te kijken om naar huis te komen!

Tot snel!!!


  • 10 Januari 2012 - 08:03

    Albrecht:

    Leonie, leuk te lezen dat je er naar uit kijkt om naar huis te komen. Wij kijken er ook naar uit. Geniet van je laatste week en volgende week staan we op het vliegveld te wachten. Albrecht

  • 10 Januari 2012 - 08:07

    Mama:

    nog 7....

    xxx

  • 10 Januari 2012 - 08:18

    Robert:

    Jammer van Perth! Maar de rest klinkt echt awesome :D Vooral die Tasmaanse duivels..

    Veel plezier nog!

  • 11 Januari 2012 - 09:22

    Mama:

    nog 6.....

    xxx

  • 11 Januari 2012 - 20:24

    Carlijn:

    Tasmaanse duivels? Nee man die Tasmaanse tijgers zijn veel spannender! Niemand die weet of ze nog leven... woehoehoeee....

    Tot snel!!

  • 12 Januari 2012 - 12:05

    Mama:

    nog 5......
    XXX

  • 13 Januari 2012 - 16:56

    Mama:

    Nog maar 4 !!!!!
    xxx

  • 14 Januari 2012 - 11:25

    Mama:

    nog 3.....
    XXX

  • 15 Januari 2012 - 17:37

    Mama:

    Nog maar 2!!!!!!!!!
    Overmorgen dus al.
    Héééééééle goede vlucht gewenst.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 40234

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: