Great Ocean Road & Phillip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Phillip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Phillip Island

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Oktober 2011 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend ben ik naar de Great Ocean Road en Phillip Island geweest. Het was een georganiseerde tour waarbij we met zo'n 10 internationale studenten mee gingen, en er waren ook nog 4 jongeren bij die niet op Monash studeerden.

Helaas hadden we heel slecht weer; hele harde wind en regen, en het was koud. Dat was wel flink balen want vrijdag was het erg mooi weer en sinds maandag is het ook weer mooi weer. We waren dan ook van plan om te gaan zwemmen bij allemaal mooie strandjes, maar dat zat er dus niet in.

Zaterdag werden we vroeg opgehaald en reden we eerst over land naar het verste punt van de Great Ocean Road dat interessant wordt genoemd; The London Bridge (een soort natuurlijk gevormde brug die het water in steekt) Loch Ard Gorge en de twelve apostles. Het zijn allemaal rotsen in bijzondere vormen die zo gevormd zijn door erosie. Ik vind het nogal moeilijk uit te leggen, maar bekijk mijn foto's maar :)
'S Middags hebben we een wandeling door een stukje regenwoud gedaan en daar een of andere zeldzame slak gezien ofzo.
Doordat we niet konden zwemmen waren we al vrij vroeg bij de bungalow waar we overnachten, en daar hebben we ons toen maar vermaakt met spelletjes en biertjes, terwijl het buiten flink tekeer ging.

De volgende ochtend reden we terug in de richting van Melbourne, waar we een pont over de baai zouden nemen opweg naar phillip island. Onderweg zijn we nog gestopt op een plek waar we gekleurde vogels konden voeren en die gingen dan allemaal bovenop ons zitten. Dat was wel grappig. Daar hebben we ook wilde koalas gezien, en dat vond ik super cool! (al zie je bij koalas natuurlijk geen verschil tussen wilde en dierentuin koalas; ze doen allebei niks. Maar het gaat om het idee) Na de pont reden we via het Mornington Peninsula richting Phillip Island, en onderweg stopten we bij een opvangscentrum voor wilde dieren. Ik was al bij een opvangscentrum geweest in Brisbane en vond er niet heel erg veel aan; ik snap het verschil niet tussen een opvangscentrum en een dierentuin, ze zien er hetzelfde uit, en ik vond het veel cooler dat we 's ochtends koalas in het wild hadden gezien (en ik heb ook al veel wilde walibis gezien, er waren er veel in het Northern Territory, maar er zijn er ook wel veel in de omgeving van Melborne, dus die zagen we vanuit het busje).
Daarna reden we door naar phillip island waar we kwamen om pinguins te bekijken. Iedere avond is er op Phillip Island een beroemde 'pinguïn parade', waarbij de pinguïns uit zee komen na een dag jagen en naar hun nesten op het land lopen. De pinguins op Phillip Island zijn dwergpinguïns. Het was heel cool, maar om de een of andere reden mochten we er geen foto's maken (ik denk zodat ze die in hun winkeltje konden verkopen), dat was wel jammer, en ookal heb ik stiekem toch wat kiekjes geschoten, erg mooi waren ze niet want het was te donker. Maar het is wel heel cool dat je zo loopt en er loopt een pinguin naast je! Er wilde ook een keer een pinguin het pad voor mensen oversteken, en toen kwamen er twee rangers aan en moesten wij allemaal aan de kant gaan staan zodat de pinguïn kon oversteken. Erg grappig!!
Daarna reden we weer terug naar Monash.

Verder heb ik nu dus al een paar examens gehad en papers ingeleverd, het is alweer bijna klaar! Morgen vertrek ik voor een week naar het zonnige Queensland, waar ik het Great Barrier Reef wil gaan bekijken en de Whitsundays, en ook wil gaan leren op het strand. De week daarna heb ik nog een examen en een paper, en twee weken daarna nog een examen, en dan wordt het alweer tijd om afscheid van iedereen te gaan nemen. Daar begin ik nu al wel een beetje tegenop te zien, want ik heb het erg naar m'n zin en ik heb ook het gevoel dat ik aardig wat vrienden heb gemaakt, en als ik vanaf m'n kamer naar de lessen loop kom ik iedere keer nu heel veel mensen tegen die ik ken en blijf ik maar zwaaien en G'day zeggen, dus ik voel me erg geïntegreerd in het Australische leven nu!

Heel veel liefs vanuit het steeds zonniger wordende Melbourne!

Ps, foto's zijn wederom te vinden op: https://picasaweb.google.com/114502956927038736658 (sorry, het zijn er weer vrij veel..)

  • 19 Oktober 2011 - 03:48

    Pauline:

    Vreemd zeg, dat jij al weer bijna klaar bent, terwijl bij mij net de eerste examens zijn begonnen. Het klink iig heel leuk, geniet ervan!

  • 19 Oktober 2011 - 08:55

    Albrecht:

    He Leonie,

    Mooie foto's. Jammer van het slechte weer. Ik hoop dat je komende week beter weer hebt.
    En..... zolas je moeder net zei: NOG MAAR 90 DAGEN!!

    Geniet er van.


  • 19 Oktober 2011 - 10:50

    Opa En Tante Riet:

    Je hebt inderdaad weer goed je best gedaan met fotograferen. Leuk zijn ze en een beetje jammer dat je de pinguins niet mocht fotograferen.
    Veel plezier in Queensland en succes met de studie op het strand!
    Liefs van Opa en Tante Riet
    PS: Jammer dat het Skypen Maandag niet lukte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 40200

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: