Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonie Breeschoten - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: leonievanbreeschoten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Augustus 2011 | Australië, Melbourne

Hey allemaal,

Ik ben weer terug in Melbourne na een erg uitputtend weekendje Sydney. Ik zal proberen Sydney eer aan te doen in een reisverslag:

Donderdag vertrokken Eliza en ik rond het middaguur, en we waren tegen zeven uur in ons hostel in Sydney. We hadden ons hostel goed uitgekozen, want het was niet alleen goedkoop, maar gaf ons ook allemaal gratis extra's (de Nederlander in mij kwam boven). De eerste avond kregen we gratis chili con carne in een restaurant/café vlak naast ons hostel, en we kregen ook allemaal tegoedbonnen voor gratis bier in de kroegen om ons heen. Daar moesten we natuurlijk gebruik van maken, op de een of andere manier voelt het niet gebruiken van een tegoedbon als verspilling! We gingen naar de chili en de bars met een aantal gasten uit ons hostel, en het was erg gezellig.

De volgende ochtend om 10u waren we in de haven, waar we onze klasgenoten en docent zouden ontmoeten. We hebben toen de boot genomen naar Manly Beach, en naast dat manly beach een beroemd strand is dat je gezien moet hebben, is de boot ook een leuke manier om Sydney te bekijken. Een perfecte manier om de eerste foto's van het opera huis en de brug te maken! Helaas zat het weer erg tegen, en hadden we veel regen, maar manly beach was toch leuk om te zien. Na een erg slechte lunch hebben we 's middags een georganiseerde wandeling met gids door 'the Rocks' gemaakt, het oudste deel van Sydney waar vroeger alle zeelui kwamen en alle kroegen waren enzo. Dat was leuk, maar helaas regende het. 's Avonds ging ik met Eliza en Georgia en Sarah (twee Engelse meisjes die ook met ons in Melbourne studeren en in hetzelfde hostel verbleven) en Dan en Chris (twee engelse jongens die we in het hostel ontmoet hadden) goedkope pizza eten, en daarna onze tegoedbonnen voor gratis drank opmaken. Het was erg gezellig en werd erg laat, en ik ben mijn stem verloren.. Laten we het er maar op houden dat je niet kan zeggen dat je in Sydney bent geweest als je het nachtleven niet hebt uitgeprobeerd ;)

De volgende dag was het weer een stuk beter, maar helaas konden we daar niet optimaal van genieten vanwege de kater en het slaaptekort. We zijn naar een marktje geweest, en hebben het opera huis van dichtbij bekeken en er nog wat foto's van gemaakt, en we zijn de brug op gegaan, en hebben er een tentoonstelling over de brug bekeken. Persoonlijk vond ik het allemaal nogal overdreven; het is maar een brug! Maar Sydney is blijkbaar heel trots op die brug.. wel hebben we vanaf de brug nog meer foto's van het opera huis gemaakt. Toen zijn we door de botanische tuinen terug naar het hostel gegaan, en na het eten zijn we weer terug naar de haven gegaan, om foto's van het opera huis en de brug in het donker te maken. Ik denk dat ik in totaal nu zo'n 30 foto's van het opera huis heb......

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan en op excursie naar de blue mountains gegaan, zo'n 50km van Sydney. Dit is een natuurgebied dat zijn naam dankt aan de blauwe gloed die de eucalyptusbomen de bergen geven. Het was een hele onderneming om daar te komen, maar het was heel cool en we hebben heel veel gelopen. Ik heb nogsteeds spierpijn. Het is een natuurgebied met veel ravijnen en bergen en watervallen enzo. Vooral de rotsformatie 'the three sisters' is heel beroemd, dat zijn drie rotsen die uitsteken in een ravijn. Het was super koud, en een hele onderneming, maar ik ben blij dat we het gedaan hebben want het was erg cool.

Maandag hebben we uitgeslapen en zijn toen naar het Aquarium gegaan. Het Sydney aquarium schijnt heel beroemd te zijn, en Eliza wilde het graag zien, dus zijn we daar heen gegaan. Het was best leuk om te zien, al ben ik niet heel erg geïnteresseerd in vissen. Sommigen waren wel super groot of super giftig ofzo, dus dat was wel cool. Ik ben nu wel een beetje bang om ooit in de oceaan rondom Australië te gaan zwemmen.. Daarna hebben we geshopt en een ritje in de monorail door Sydney gedaan (dat wilde ik graag, ik bedoel, er gaat daar gewoon een MONORAIL door het midden van de stad! Dat is toch cool?!). Daarna was onze tijd in Sydney weer over en moesten we helaas de lange reis terug naar Melbourne aanvaren.

Nu moet ik weer druk aan het werk, want over anderhalve week heb ik alweer mijn volgende avontuur: een schoolexcursie, van vrijdag tot dinsdag naar broken hill, in de outback!!

Veel liefs en voor foto's zie: https://picasaweb.google.com/114502956927038736658

  • 23 Augustus 2011 - 11:58

    Robert:

    Haha ik wilde net zeggen, wat een hoop fotos van het opera huis xD Wel echt super tof allemaal!

    Marre succes en veel plezier verder!!

    Cheers

  • 24 Augustus 2011 - 10:07

    Carlijn:

    Ooooh het is zo móói!!! Alles wat ik me had voorgesteld, maar dan beter. Kan niet wachten op de foto's van broken hill ;) Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2012

Foto's!

16 Januari 2012

Mijn laatste reisverslag vanuit Australië

10 Januari 2012

Tassie

31 December 2011

Nullarbor Traveller - van Adelaide to Perth

20 December 2011

Tegenslagen en zonneschijn
Leonie

Actief sinds 02 Juli 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 40213

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2017 - 13 November 2017

Ecuador

27 November 2016 - 24 December 2016

Bolivia

23 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Colombia

17 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Spanje

08 Juli 2011 - 17 Januari 2012

Australië

Landen bezocht: